موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
220338
۲۳ دی ۱۳۹۹

شروع طرح واکسیناسیون فلج اطفال در پاکستان

مرحله جدید طرح واکسیناسیون فلج اطفال ۴۰ میلیون کودک پاکستانی در سراسر این کشور آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از سایت خبری «رادیو پاکستان»؛ مسئولان بهداشتی پاکستان ضمن ابراز نگرانی از گزارش ۸۲ مورد بیماری فلج اطفال در سال ۲۰۲۰ اعلام کردند: طرح واکسینه کردن ۴۰ میلیون کودک پاکستانی در سال میلادی جدید تسریع خواهد شد.
بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، برنامه پنج روزه واکسیناسیون سراسری فلج اطفال در پاکستان از امروز (دوشنبه) آغاز شده است و بیش از ۲۸۵ هزار کارمند برای تکمیل این برنامه استخدام شدند.
به گفته منابع خبری در طول این دوره، دوز مکمل قطره ویتامین A نیز برای کمک به ایجاد ایمنی عمومی در بین کودکان برای محافظت از آن‌ها در برابر فلج اطفال و سایر بیماری‌ها، بین کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه تزریق می‌شود.
دکتر «فیصل سلطان» مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان در امور بهداشت و درمان گفت: دولت متعهد است که به هدف “پاکستان عاری از فلج اطفال” دست یابد؛ تحقق این امر نیازمند حمایت کامل مردم به ویژه والدین و سرپرست کودکان پاکستان است.
پاکستان در کنار افغانستان تنها کشور‌های جهان هستند که بیماری فلج اطفال در آن‌ها بومی است. در سال ۲۰۱۸ تنها ۱۲ مورد ابتلا به بیماری فلج اطفال در پاکستان گزارش شد که حاکی از ریشه‌کن شدن کامل این بیماری بوده است، اما در ۲ سال گذشته به ترتیب ۱۴۷ و ۸۲ مورد این بیماری در این کشور به ثبت رسیده است.
مخالفت والدین کودکان با واکسیناسیون در مناطق قبیله‌ای به دلیل شایعه مرگ کودکان پس از واکسیناسیون و هدف قرار گرفتن تیم‌های واکسیناسیون توسط عوامل تروریستی از جمله مشکلات پیش روی دولت پاکستان برای ریشه کن کردن این بیماری به شمار می‌رود.
بیماری فلج اطفال بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارد و در مواردی، فرد را به فلج دائمی دچار می‌کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار