موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
220329
۲۳ دی ۱۳۹۹

جشنواره فجر باید فیلم‌ها را به چشم سرمایه سینما نگاه کند

تهیه‌کننده «بام بالا» از فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر ۳۹ گفت: فیلم من محصولی هنری است که اگر در جشنواره به درستی تبلیغ و دیده نشود، از نظر مالی و روحی ضربه می‌خوریم.

به گزارش کودک پرس ،جشنواره فیلم فجر سی و نهم با اعلام آثار حائز شرایط و پالایش فیلم‌های متقاضی سروشکل منسجم‌تری به خود گرفت. به نظر می‌رسد فیلم‌هایی که در این رویداد حاضر شده‌اند، عمدتاً برای  مخاطب بزرگسال ساخته شده‌اند، اما همچنان تک‌فیلم‌هایی را شاهدیم که مخاطبشان کودکان است.

البته رقابت چنین آثاری در جشنواره فجر سختی بیشتری دارد و سازندگان چنین آثاری بایستی با پذیرش این خصیصه‌، سعی کنند تا از فرصت جشنواره فجر برای تبلیغات اثرشان استفاده کنند.

«بام بالا» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید، تجربه جدید کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی پس از دو فیلم «لاک قرمز» و «نه سالگی» است که در جشنواره فجر امسال رونمایی خواهد شد.

فیلمی جذاب برای مخاطب کودک؛ فیلم را عروسکی ندانید

بهروز مفید، تهیه‌‎کننده فیلم سینمایی «بام‌بالا» گفت: «بام بالا» سومین تجربه من در ساخت فیلم برای مخاطبان کودک است؛ فیلمی که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده و روایتگر داستان خواهر و برادری است که آرزویشان توسط عروسکی برآورده می‌شود.

وی افزود: سر و شکلِ فیلم، همچون سینمای عروسکی نیست و می‌تواند داستان جذاب سینمایی را برای مخاطب کودک روایت کند. یکی از ویژگی‌های این فیلم، جلوه‌های ویژه آن است که از کیفیت مناسبی برخوردار است.

مفید همچنین یادآور شد: «بام بالا» هرچند از فضای موسیقایی هم استفاده کرده اما در زمره فیلم‌های موزیکال قرار نمی‌گیرد. ضمن اینکه از معدود فیلم‌های سینمای کودک در جشنواره فجری است که عموماً مختص سینمای بزرگسال است و شاید نگاه رقابتی نباید داشته باشیم.

ضرر کردن در سینمای کودک با تولید فیلم جذاب امری بی‌منطق است

این تهیه‌کننده افزود: دور از ذهن است که بخواهند جشنواره فجر به اثری در ژانر کودک نگاه ویژه داشته باشند، مگر اینکه بخواهند کار عجیب و غریبی کنند. امیدوارم لااقل در ساخت و قصه بتواند نگاه کلی داوری و مخاطب را مجذوب خودش کند.

تهیه‌کننده سریال درحال پخش «بیگانه‌ای با من است» همچنین درباره استقبال از آثار حوزه کودک در اکران نیز گفت: من قائل به ضرردهی ساخت فیلم کودک نیستم. ساخت فیلم کودک منتج به ضرر نمی‌شود و این تجربه را در دو فیلم قبلی‌‎ام نیز تجربه کرده‌ام.

مفید اضافه کرد: شاید فیلم کودک در قیاس با ژانر بزرگسال، به سوددهی آنچنانی نرسد اما اگر با تیم حرفه‌ای و فیلمنامه خوبی به تولید برسد، ضرر کردن در این حوزه امری غیرمنطقی خواهد بود. با این حال امیدوارم در شرایط کرونایی و سینمای فعلی، لااقل راهی برای دیده شدن همه فیلم‌ها پیدا کنند.

امیدوارم جشنواره مراقب این سرمایه‌ها باشد

تهیه‌کننده فیلم «بام‌بالا» ضمن اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر سی و نهم در شرایط خاص کرونایی اعتقاد داشت: برگزاری جشنواره به حضور مخاطب هم بستگی دارد، بنابراین اگر بتوان تمیهدات لازم از نظر ایمنی و رعایت مسائل بهداشتی را اتخاذ کرد، بودن مخاطب عام در این رویداد یک اتفاق خوب برای فیلم‎هاست.

بهروز مفید اینگونه نیز گفت: فیلم من مثل آثار دیگری از این دست، محصولی هنری است که اگر به درستی تبلیغ و در این جشنواره توسط عموم  دیده شود، نه فقط از نظر مالی بلکه روحی هم ضربه می‌خوریم. امیدوارم مدیریت جشنواره مراقب باشد که این سرمایه‌ها به خطر نیفتند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار