220312
۱۷ دی ۱۳۹۹

کودک ۷ ساله تبریزی، کابوس ساواک

در حالی که فقط ۷ سال بیشتر نداشت در مقابل چشمان مادرش با گلوله مستقیم مأمور سفّاک ساواک به شهادت رسید و در آرامستان بقائیه مارالان به خاک سپرده شد.

به گزارش کودک پرس ،امروز سالگرد شهادت خردسال ترین شهید انقلاب اسلامی در تبریز، شهید ابراهیم برگی است. حجت الاسلام رسول برگی به همین مناسبت نوشت:

«ابراهیم در روز دهم اسفند ماه سال ۱۳۵۰ به دنیا آمد و در شهر تبریز بزرگ شد. در سایه لطف پدر و مادر رشد نمود و با حضور در جلسات ذکر اهل بیت(علیهم السّلام) روحش را صیقل داد. هنگام مبارزات ملت غیور ایران علیه استبداد پهلوی به خیل یاران امام پیوست و با سنّ کوچک خود به پخش اعلامیه های سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) بین اصناف و ساکنین محلّ پرداخت.

هفدهم دی ماه سال ۱۳۵۷ بفرمان حضرت امام جهت شکستن حکومت نظامی رژیم طاغوتی باشور و شوقی فراوان با شعار مرگ بر شاه و درود بر خمینی همراه با پدر و مادر و برادرانش و همسایه های محله به شعار دهی در محله باغ قرمز (کوی شهیدبرگی) پرداخت و در مقابل مأمورین دژخیمان شاه ایستاد و در حالی که فقط ۷ سال بیشتر نداشت در مقابل چشمان مادرش با گلوله مستقیم مأمور سفّاک ساواک به شهادت رسید و در آرامستان بقائیه مارالان به خاک سپرده شد.

بعد از شهادت ابراهیم به دستور حضرت آیة الله علّامه شهید قاضی طباطبایی که در مراسم شام غریبان شهادت ابراهیم شرکت کرده بودند، محله باغ قرمز خیابان قره آغاج (قدس) تبریز بنام کوی شهید برگی نامگذاری شد. برادرش حسن ۶ سال بعد در ۲۴بهمن سال ۱۳۶۳ در جزیره مجنون به شهادت رسید.»

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار