موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
220286
۱۶ دی ۱۳۹۹

صدور چهار «شناسنامه» برای کودکان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان برای چهار کودک که دارای مادر ایرانی و پدر خارجی بودند، شناسنامه صادر و به آن‌ها تحویل داده شد.

به گزارش کودک پرس ،در سال ۸۵ ماده واحده‌ای در قانون وجود داشت که بر اساس آن به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی که بالای ۱۸ سال سن داشتند شناسنامه اعطا می‌شد.

این قانون خلا‌هایی داشت که مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قانون اعطای تابعیت به همه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی توسط مجلس شورای اسلامی و همکاری سایر نهاد‌ها تصویب شد و به همه استان‌های سراسر کشور ابلاغ و اعلام شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در این استان شناسنامه دار شدند، افزود: چهار شناسنامه صادره برای فرزندان حاصل از اینگونه ازدواج ها را به آن‌ها تحویل داده شد.

بصیری گفت: قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی، برای نخستین مرتبه در ایران عملیاتی می‌شود که این اقدام موجب خشنودی است.

او با اشاره به اینکه ۷۹۵ نفر از اتباع خارجی در استان کرمان کارت آمایش را دریافت کرده‌اند، بیان داشت: ۲۲۱ خانوار اتباع خارجی در استان کرمان باید شناسنامه دریافت کنند.

بصیری ادامه داد: ما همواره به دنبال وحدت و اتحاد هستیم، کما اینکه نماد پایداری و مقاومت ما سردار قاسم سلیمانی نیز چنین آرمانی داشت.

به گفته مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری کرمان ۵۶ مورد سند در راستای اجرای این طرح در استان کرمان صادر شد.

شفیعی ادامه داد: بیش از یک ماه آمادگی رونمایی از شناسنامه‌ها را داشتیم و دومین استانی هستیم که صدور شناسنامه و اجرای این پروژه را به اتمام رسانده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: در راستای اجرای قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی، ۲۷۳ مورد استعلام وارده در استان داشتیم که برای ۸۳ مورد مجوز صادر شد.

قاسمی افزود: ۵۳ مورد شناسنامه در این زمینه در استان کرمان صادر شده و  استعلام‌هایی از استان‌های دیگر نیز پاسخ داده‌ایم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار