220239
۱۵ دی ۱۳۹۹

ساخت مدرسه توسط مادران مازندران با پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»

پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»برای جلب مشارکت زنان در مدرسه‌سازی در ادامه طرح «آجر به آجر» راه‌اندازی شده است.

به گزارش کودک پرس ،علی‌رضا سعدی‌پور، مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران در حاشیه نشست پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» به پانا گفت: «بسته تحولی آجر به آجر یکی از ۲۵ بسته تحولی است که وزارتخانه زیر نظام سند تحول بنیادین برای تأمین فضا و تجهیزات معرفی کرده است.»

او تأکید کرد که این کار نیاز به یک فهم‌ مشترک دارد و مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس را کنار هم قرار دهد و با هم‌افزایی به صورت مشترک به انجام رسانند.

سعدی‌پور گفت: «خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌ساز نقش ویژه و قابل توجهی در حل مشکلات این حوزه دارند، تا جایی که طبق آمار تا جشنواره بیست‌ودوم خیرین مدرسه‌ساز، خیران کشور ۲۳ هزار و ۳۹ میلیارد ریال در امر مدرسه‌سازی مشارکت کرده‌اند.»

او با اشاره به اینکه ۱۷ درصد از کل خیران کشور را زنان تشکیل می‌دهند، پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» را تلاش برای بهره‌مندی از توان و‌ ظرفیت زنان ایران در کاهش مشکل دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار برشمرد.

سعدی‌پور هدف اصلی این پویش را افزایش آگاهی و جلب مشارکت بانوان در مدرسه‌سازی اعلام ‌کرد و ادامه داد: «مخاطبان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های ajorBajor.ir و mehremadrese.ir با انتخاب استان مورد نظر وواریز مبلغ اهدایی اقدام کنند.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران توضیح داد که هزینه خرید هر آجر ۱۰۰۰ تومان است و پس از واریز وجه به حساب مجمع خیرین مدرسه‌ساز، با بارگذاری تصویر خود، مادر، همسر و با فرزند می‌توانند پوستر من هم یک مدرسه‌ساز هستم را دریافت کنند.

سعدی‌پور یادآوری کرد که به ازای مشارکت هر فرد به مبلغ ۲۵ میلیون ریال، پس از واریز وجه به حساب مجمع خیرین مدرسه‌ساز، با ارسال نام و نام خانوادگی، یک ‌کاشی یادبود از اهداکننده، به نام‌مادر، همسر یا فرزند در مدرسه‌ای مربوط به این پویش نصب خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار امیدواری کرد که مادران مازندران چه در نقش مدیر و معلم و چه در هر نقش و جایگاه دیگری با شرکت در این پویش ملی، ضمن مشارکت در امر مدرسه‌سازی، فرهنگ مشارکت و کمک به هم‌نوعان را در فرزندان خود نهادینه کنند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار