موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
220194
۱۵ دی ۱۳۹۹

اهدای لوح دوستدار کودک به بیمارستان تریتا

بیمارستان فوق تخصصی تریتادر حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس ارزیابی های انجام شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جمع بیمارستان های دوستدار کودک پیوست.

به گزارش کودک پرس ،لوح دوستدارکودک توسط فریبا فلاح زاده و شکوفه حیدری کارشناسان برنامه ترویج تغذیه باشیرمادر معاونت های بهداشت و درمان و در حضور مدیران ارشد، تحویل مسوولین بیمارستان شد.

اهمیت تغذیه مطلوب شیرخواران و کودکان خردسال برای بقاء رشد و تکامل آنان به خوبی شناخته شده و به عنوان یک موضوع مهم بهداشت عمومی در طول دهه های گذشته پذیرفته شده است.تغذیه انحصاری با شیرمادر برای ۶ ماه اول عمر فوائد بی نظیر شیرمادر را به شیرخواران و مادران اعطاء می کند. شروع به موقع غذاهای کمکی مناسب، کافی و سالم از پایان ۶ ماهگی به رفع کمبودهای رژیم غذایی و تامین نیازهای شیرخواران در این سن کمک نموده و تداوم تغذیه با شیرمادر در دوسال اول عمر، سلامت جسمی و روانی شیرخواران و مادران را به ارمغان می آورد.

از اواسط دهه ۱۹۸۰ محققین به این نتیجه رسیدند رمز موفقیت مادر در شیردهی آن است که مقررات حاکم بر زایشگاه ها و بخش های نگهداری از نوزادان باید به گونه ای تغییر کند که با روند طبیعی تولید، ترشح و رساندن شیرمادر به نوزاد و خصوصیات فیزیولوژیک او مطابقت داشته باشد.

بدین لحاظ کارشناسان سازمان های بین المللی یعنی سازمان جهانی بهداشت و یونیسف به همراه صاحب نظران و محققین و سازمان های مطلع و علاقمند کشورهای مختلف در سال ۱۹۸۹ مشترکا” اعلامیه ای را منتشر کردند و خواستار اجرای اقدامات ۱۰ گانه در کلیه مراکز بیمارستانی و زایشگاه ها شدند تا امر تغذیه باشیرمادر ” حفظ، حمایت و ترویج” شود.

اجرای اقدامات ده گانهاساس ایجاد بیمارستان های دوستدارکودک می باشد و مراکزی که مراقبت های دوران بارداری، زایمان و بعد زایمان مادران و مراقبت از نوزادان را عهده دارند باید این اقدامات را انجام دهند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار