موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
220170
۱۳ دی ۱۳۹۹

مجلس معتقد به سیستم هدفمند تربیتی است

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه مهدهای کودک و پیش دبستان‌ها نباید از اول هم تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گرفتند گفت: مجلس معتقد است که باید تربیت در اختیار یک سیستم و به صورت هدفمند و حساب شده برای اعمال نظارت بیشتر باشد.

به گزارش کودک پرس ،مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در برنامه سعادت آباد رادیو تهران اظهار داشت: از ابتدا برداشت اشتباه باعث شده تا مهدکودک‌ها و پیش دبستان‌ها تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند.

وی افزود:‌گویا این نگاه تربیتی نبوده است و بیشتر به فکر پرورش فیزیولوژیک کودکان بوده‌اند که این موضوع دقیقا بر خلاف آموزه‌های دینی و علم روانشناسی نوین است که بر تربیت کودکان در 7 سال اول زندگی تاکید فراوان دارند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد:‌ شاید بار سنگینی که به دلیل کثرت دانش آموزان بر روی آموزش و پرورش بوده باعث شده تا مهدکودک‌ها تحت نظارت بهزیستی قرارگیرند اما در حال حاضر مجلس و شورایعالی انقلاب فرهنگی معتقدند تربیت باید در اختیار یک سیستم و به صورت هدفمند و حساب شده باشد.

ویس کرمی تاکید کرد: اگر چه آموزش و پرورش ما دارای نقاط ضعفی است اما سپردن کودکان به بخش خصوصی با دید اقتصادی با معضلاتی همراه است؛ خردسالان بسیار تاثیرپذیر هستند و در برابر آنچه به آنها القاء می‌شود مقاومت ندارند از این رو برخی اعضاء کمیسیون آموزش مجلس طرحی را مبنی بر واگذاری مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها به آموزش و پرورش ارائه دادند و چند هفته پیش، شورایعالی انقلاب فرهنگی این مسئولیت را رسما به آموزش و پرورش واگذار کرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شورایعالی انقلاب فرهنگی طرحی را تصویب می کند، تحت اصل 110 قرار می‌گیرد و مجلس به آن ورود نمی‌کند. مجلس با این قانون موافق است و باری از روی دوش این نهاد برداشته شد. اگرچه برخی نمایندگان به مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی اعتراض کردند به جهت اینکه وظیفه این شورا سیاستگذاری است اما مصوبه جدید در حوزه قانونگذاری نمی‌گنجد.

ویس کرمی تاکید کرد: اگر طرح مذکور در روند قانونگذاری مجلس قرار می‌گرفت حداقل 4 ماه زمان می‌برد ولی با تصویب شورایعالی فرهنگی این طرح به سرعت تصویب شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر نگاه فیزیولوژیک به کودکان خردسال کشورمان و محافظت جسمی از آنها در مهد کودکها گفت: در علم روانشناسی نوین انسان به عنوان حیوان فیزیولوژیک پیچیده تعریف می‌شود که در مهدهای کودک ما فقط بر ابعاد فیزیولوژیک انسان تاکید شده و پیچیدگی به کل فراموش شده است. آموزش و پرورش باید لوازم این کار را فراهم کند.

وی افزود: آموزش و پرورش باید سند بنیادین تحول را دگرگون کند و سیستم یکپارچه تربیتی هم باید زیر نظر این وزارتخانه باشد.

ویس کرمی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش، بهزیستی و مجلس با این مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی موافق هستند اما آموزش و پرورش باید برای اینکار، برنامه‌ریزی دقیق انجام دهد. اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی موافق باشد؛ مجلس می‌تواند به این موضوع ورود کند آیین نامه‌های آن باید به سرعت توسط آموزش و پرورش نوشته شود. رسالت ما قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است و سعی می‌کنیم این کار به نحوی مطلوب انجام شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار