موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
220157
۱۳ دی ۱۳۹۹

تشکیل کار گروه در راستای واگذاری مهدکودک ها

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تشکیل کارگروه برای تعیین جزییات واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: قرار است کارگروهی بین بهزیستی، آموزش و پرورش و شورای انقلاب فرهنگی تشکیل و تغییر و تحول جزییات واگذاری مهدها مشخص شود.

به گزارش کودک پرس ، حبیب‌الله مسعودی فرید: مهدهایی که به آموزش و پرورش منتقل خواهند شد، غیردولتی هستند، بهزیستی نیز بر این مساله پافشاری داشت که متولی مهدها باید یکی باشد و متولی دوگانه، مدیریت و نظارت مهدها را با اشکال مواجه می کند.

وی ادامه داد: بنابراین تصمیم را به شورای انقلاب فرهنگی سپردیم تا نظارت مهدها یکسان شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب روز سه شنبه ۱۱ شهریور در ارتباط تصویری با وزیر، معاونان، مدیران و رؤسای وزارت آموزش و پرورش در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش به وضعیت مهد کودک ها و پیش دبستانی ها اشاره کردند و با اظهار تأسف از رها بودن مهدهای کودک به دلیل اختلافات برخی دستگاه‌های دولتی گفتند: بر اساس گزارش های رسیده وضعیت مهدهای کودک به‌هیچ‌وجه خوب نیست و نباید به مهدهای کودک، نگاه مراکز خدماتی داشت بلکه مراکز مهم آموزشی و پرورشی هستند.

در پی این فرمایشات، شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بیست و پنجم آذر ماه در جلسه عصر سه شنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، واگذاری مسوولیت حوزه تعلیم و تربیت کودک و ساماندهی و مدیریت مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش را تصویب کرد.

بنا به اعلام بهزیستی، اکنون حدود هفت درصد از کودکان زیر ۶ سال در کشور در مهدهای کودک حضور دارند که این رقم حدود ۶۶۱ هزار کودک را بالغ می شود  که در قالب ۵۶۰۰ مهدکودک شهری، هفت هزار و ۲۰۰ روستامهدها و حدود ۶۵۰۰ مهد در مناطق حاشیه شهرها حضور دارند و اکنون ۵۷ هزار مربی در مهدهای کودک مشغول فعالیت هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار