موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
220149
۱۳ دی ۱۳۹۹

انتشار کتاب «حاج قاسم سلیمانی» ویژه کودکان و نوجوانان

کتاب «حاج قاسم سلیمانی» ویژه کودکان و نوجوانان اثر مشترک طاهر خوش و علی باباجانی از سوی انتشارات ارمغان کوثر منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ،کتاب «حاج قاسم سلیمانی» اثری مشترک از علی باباجانی و طاهر خوش مشتمل بر 40 صفحه برای گروه سنی کودکان و نوجوانان به تازگی از سوی انتشارات ارمغان کوثر منتشر شده است.

کتاب «حاج قاسم سلیمانی» با بیش از 20 داستان به همراه تصاویر زیبا، جذاب و همچنین اشعاری در پایان هر داستان، ولادت تا شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را به زبانی ساده تبیین کرده است.داستان های این کتاب را طاهر خوش و اشعار آنرا علی باباجانی سروده است.

طاهر خوش تا کنون بیش از 60 کتاب در حوزه های مذهبی و اخلاقی به رشته تحیریر در آورده است که از آن جمله می توان به ستاره درخشان،تکیه امام حسین(ع)، اعجاز ولایت،رزمنده 6 ماهه، کودکان کربلا و امام زمان(عج) در کتاب نجم الثاقب اشاره کرد.

علی باباجانی نیز از نویسندگان و شاعران حوزه کودک و نوجوان است . در مسیر غدیر،آمدی در شهر ما گل کاشتی، حیات پاکان،جشن بزرگ برکه، آینه نازنین، حیات پاکان، منهای یک، دنیا  هدیه می خواهد و حنانه از جمله کتابهایی است که باباجانی نوشته است.

در داستانی از کتاب «حاج قاسم سلیمانی» با عنوان «احترام به پدر» می خوانیم: پدر پیر بود و رنجور، کشاورزی امان اش را بریده بود. دیگر رمقی برای نشستن نداشت اما همیشه پای ثابت مراسم فاطمیه در بیت الازهرای فرزندش بود. قاسم می دانست که پدرش پادرد دارد و چه سختی ها و رنج هایی برای بزرگ کردنشان کشیده، دیگر آن نیروی جوانی اش را نداشت که روی زمین بنشیند. دیگر پدر آن پدر همیشگی و سر حال نبود؛ به همین خاطر بالش و پتو می آورد. بالش را پشت پدر می گذاشت و پتو را روی پاهایش می گذاشت طوری که بتواند راحت از منبر و روضه استفاده کند؛ آن وقت پدر و پسر از مجالس فاطمیه بهترین استفاده و بهره را می بردند.

توی باغ آن خانه

یک نهال زیبا شد

همدم دل مادر

او عصای بابا شد

در داستان دیگری با عنوان «چراغ راه زندگی» در کتاب «حاج قاسم سلیمانی» آمده است: ایام فاطمیه بود. حاج قاسم به دوست روحانی اش گفت: می خواهم دعایی یا حدیثی از حضرت زهرا (س) داشته باشم که چراغ راه زندگی ام باشد. شیخ محمد کاظمی کیاسری لبخندی زد و این دعا را برایش نوشت:

اللهمّ إنّي أسألك قوّة في عبادتك، وتبصراً في كتابك، وفهماً في حكمك، اللهمّ صلّ على محمّد وآل محمّد، ولا تجعل القرآن بنا ماحلاً، والصراط زائلاً، و محمّداً صلّى الله عليه وآله وسلم عنّا مولياً.

خدایا از تو توانی برای عبادت تو و بصیرتی در کتاب تو و فهمی در حکم تو درخواست می کنم. خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرستد و قرآن را از ما ناراضی و شاکی قرار مده و صراط را بر ما لرزان نگردان و محمد و خاندان اش را از ما رویگردان نساز.

 حاجی این دعا را همیشه با خود داشت، همیشه در اولین فرصت نگاهی به آن می کرد و می خواند.

نام فاطمه چون نور

 در دل و نگاهش بود

یک دعای زیبا داشت

 چون چراغ راهش بود

گفتنی است، کتاب «حاج قاسم سلیمانی» ویژه کودکان و نوجوان مشتمل بر 40 صفحه اثری مشترک از طاهر خوش و علی باباجانی در قطع پالتویی با قیمت 10 هزار تومان به تازگی از سوی انتشارات ارمغان کوثر  در شمارگان 2000 نسخه با قیمت 10000 تومان چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار