موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
220137
۱۳ دی ۱۳۹۹

سلامت جسم و روح محور اصلی جشنواره لباس کودک و نوجوان

مسئولان برگزاری سومین جشنواره مد ولباس کودک و نوجوان، جزئیات و بخش‌های افزوده شده به این دوره را تشریح کردند.

به گزارش کودک پرس ،لباس ساختار ذهنی و درک نوجوان از زندگی و دنیای پیرامونش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و علاوه بر تاثیر بر فکر و ذهن، می‌تواند بر سلامت جسمی نیز تاثیرگذار باشد.

برهمین اساس در سومین جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان، سعی شده تا با معرفی جامعه طراحان لباس کودک و نوجوان، تشویق این گروه، نگاهی نو به بازار و همچنین ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس، شرایط مناسبی برای کشف استعداد‌های نو شکل بگیرد.

این جشنواره محیطی برای برقراری ارتباط و تعامل بین طراحان و تولیدکنندگان لباس کودک و نوجوان و ارتباط مستقیم آن‌ها با سایر بخش‌های هنری تأثیرگذار بر انتخاب سلیقه این گروه سنی جامعه در چارچوب شئون و ارزش‌های مورد قبول ملی و فرهنگی کشور خواهد بود.

سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه سازماندهی مد و لباس با اشاره به این که در این جشنواره از استارت آپ‌های فعال حوزه طراحی و تولید لباس کودک نیز دعوت به عمل آمده است گفت: امسال با افزودن بخش‌های جدیدی به ویژه حضور طراحان صاحب سبک در این حوزه و همچنین حضور تولیدکنندگان و صاحبان برند گروه سنی کودک و نوجوان، حس تازگی و طراوت خاصی به این رویداد داده شده است.

وی افزود: مهم‌ترین دستاورد سومین دوره از این جشنواره را می‌توان معرفی برند‌های ایرانی در حوزه کودک و نوجوان دانست چراکه در پی خروج برند‌های خارجی این رویداد، فرصتی بی بدیل برای طراحان و تولید کنندگان داخلی به وجود آمده  تا بتوانیم به یک برند بنام ایرانی دست پیدا کنیم و از آن‌ها در رویداد‌های بین المللی هم نام برده و به سایرین بشناسانیم.

شفاپور با بیان این که تاکنون طرح‌های مطلوبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: این فراخوان حاکی از بازگشت نشاط کم رنگ شده طراحان و تولید کنندگان در دوران پاندمی کروناست که با استقبال خوبی روبه رو شده است.

وی ادامه داد: حضور هرچه بیشتر متخصصان داخل با تمام توانمندی‌ها و ذهنیت شان، به منظور دستیابی به چگونگی طراحی و تولید لباس ایرانی متناسب با فرهنگ ایرانی که می‌تواند نقطه عطفی در جامعه باشد، ضروری است. از این رو می‌توان سومین جشنواره ملی مد و لباس کودک و نوجوان را سرآغازی برای رویداد‌های مهم و بزرگ‌تر مانند جشنواره بین المللی فجر دانست تا جایگاه این قشر به درستی مورد توجه قرار بگیرد.

این مقام مسئول  گفت: امسال نخستین سالی است که به یکی از آیتم‌های مهم لباس کودک و نوجوان یعنی کیف و کفش پرداخته شده است. در حال حاضر نوجوانان ایرانی به سوی آن دست از مد و الگوی پوششی می‌گرایند که در دنیا مطرح است در حالیکه این برعهده ماست که زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم تا طراحان و تولیدکنندگان ایرانی با ارائه طرح‌هایی با کیفیت که در آن‌ها از المان‌های ایرانی و اسلامی نیز بهره گرفته شده باشد، بتوانند لباس، کیف و کفش مطابق سلیقه این قشر را تهیه کنند.

دبیر کارگروه سازماندهی مد و لباس با بیان این که قطعا طراحان زبده ایرانی این توانایی را دارند که برای قشر کودک و نوجوان طرح‌های مطلوبی رقم بزنند، اظهار کرد: با همت و همکاری طراحان داخلی، ما نیازمند طرح‌های خارجی نخواهیم بود و این امر می‌تواند زمینه ساز ایجاد برند‌های با کیفیت در این گروه سنی باشد.

وی با اشاره به این که برند‌های خارجی و حتی طراحان سایر کشور‌ها از برگزاری این رویداد استقبال کردنده اند، افزود: آن‌ها همچنین خواستار طرح‌های برتر جشنواره و خروجی‌های این دوره شده اند تا بتوانند برای طراحی‌های خود استفاده کنند.

شفاپور ضمن قدردانی ویژه از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که این رویداد ویژه قشر کودک و نوجوان را در کلیه رایزنی‌های میان کشور‌های جهان ارائه و معرفی کرده است، بیان کرد: این امر خود می‌تواند در رویداد‌هایی که در آینده پس از رفع پاندمی کرونا خواهیم داشت، ایران اسلامی را در برقراری ارتباطات خوب و دوستانه در طراحی لباس به خصوص برای رده سنی کودک و نوجوان با سایر کشورها، یاری کند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور افزود: با توجه به بحث پاندمی کرونا، در صدد هستیم تا نشاط عمومی را برای همه مردم فراهم کنیم و با یاری خداوند با برگزاری این رویداد‌های ملی قادر خواهیم بود که نشاط را به جامعه طراحان و تولیدکنندگان عزیز کشور بازگردانیم.

توجه به طراحی لباس کودکان ونوجوان معلول جسمی؛ برای نخستین بار
غزال بهمنی دبیر سومین جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان با دعوت از هنردوستان و اساتید این حوزه برای حضور در این جشنواره که نماد هویت کودک و نوجوان کشور است، گفت: در دورانی قرار داریم که برای نسل جدید در حوزه کودک و نوجوان، دوره‌ای حیاتی محسوب می‌شود. زیرا در این دوره می‌توانیم از نظر طراحی و تولید برای گروه سنی خاصی که مد نظر جشنواره است عملکردی هدفمند داشته باشیم.

وی افزود: در همین راستا از تمامی فعالان و هنرمندان عرصه مد و لباس دعوت می‌شود تا با حضور خود به جشنواره کودک و نوجوان رونق ببخشند. به بسیاری از حوزه‌ها در جشنواره برای اولین بار پرداخته شده است و همچنین دو دانشگاه بزرگ نیز در این دوره کنار ما حضور دارند.

بهمنی با تاکید بر اهمیت فقدان مقالات علمی در بخش کودک و نوجوان، گفت: کمبود منابع علمی در حوزه مد و لباس به خصوص در بخش کودک و نوجوان معضلی است که امیدوارم دانشجویان این حوزه توجه بیشتری به آن داشته باشند.

به گفته وی،  امسال برای اولین بار استارتاپ‌ها نیز به بخش‌های جشنواره اضافه شده‌اند که نوید اتفاق‌های بسیار جذاب و ارزشمندی را می‌دهد که با همکاری دانشگاه‌های بزرگ کشور رقم خواهد خورد.

بهمنی با اشاره به اینکه توجه به سلامت کودکان و نوجوانان از جمله موارد مهم در این جشنواره است، اظهار کرد: بحث کیف و کفش کودک و نوجوان در جشنواره با هدف تولید بهتر و حفظ سلامت پا و بدن آن‌ها از جمله موارد قابل توجه است که اساتید حاضر در جشنواره نیز تا پایان دوره برای علاقه‌مندان کارگاه‌های آموزشی در این زمینه و موارد مشابه برگزار خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه بار علمی جشنواره بسیار قوی است و دانشگاه‌ها و اساتید در حال تهیه کارگاه‌های هدفمند در این حوزه هستند، افزود: بخش دیگری که امسال به جشنواره اضافه شده است، ارائه نکات و تجربیات اساتید و متخصصان به علاقه‌مندان است که اهمیت قابل توجهی دارد و برای دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه بسیار کاربردی و قابل توجه خواهد بود.

دبیر سومین جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند، گفت: بخش دیگری که در جشنواره امسال به ما اضافه شده است، طراحی لباس برای کودک و نوجوان معلول است که امیدوارم طراحان لباس به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا به علاقه‌مندان و طراحان پیشنهاد می‌کنم تا به بحث ملحقات لباس کودک مثل ماسک و … نیز توجه بیشتری داشته باشند، زیرا طراحی در این زمینه می‌تواند موفقیت‌های قابل توجهی رابه همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی از شخصیت‌ها و مشاغلی که در حوزه سلامت در حال تلاش و فعالیت هستند، گفت: در این راه دانشگاهیان، اساتید و متخصصانی در حوزه روانشناسی رنگ کودک با ما همکاری کرده اند که قدردان آن‌ها هستم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار