موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
220089
۱۲ دی ۱۳۹۹

تکذیب ماجرای وام یک میلیونی برای خانوار دارای فرزند زیر پنج سال

در هفته گذشته اخبار متعددی مبنی بر ثبت نام برای دریافت یارانه یک میلیون تومانی بلاعوض منتشر شد. اما حالا پیگیری‌ها نشان می‌دهد هیچ خبری از کمک مالی جدید نیست و این همه شایعاتی است که ناشی از شرایط اقتصادی مردم است.

به گزارش کودک پرس ،برخی دیگر از مخاطبان می‌گویند احتمالا آنچه برخی از مردم درباره وام بلاعوض می‌گویند همان وام یک میلیون تومانی کرونا و یارانه معیشتی ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومانی است که در دو هفته گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. اما کمک مالی دیگری در جریان نیست.
اما مخاطبان دیگر معتقدند که مشکل از اقتصادی است که مردم را درگیر یارانه نهادها کرده و مردم مدام در انتظار دریافت کمک‌های مالی دولت و نهادهای دیگر است.
شرایط نامطلوب اقتصادی، تورم بالا و شیوع کرونا و بیکاری مهم‌ترین دلیلی است که سبب شده خانوارها به لحاظ اقتصادی دچار مشکلات جدی باشند و هر شایعه‌ای برای واریز کمک مالی از سوی هر نهاد و ارگانی، می‌تواند به یک موج جدید از خواسته و تقاضا دامن بزند.
نمونه آن پیامکی است که در هفته گذشته منتشر شد و از مردم می‌خواست کد ملی فرزندان خود را به شماره مشخصی ارسال کنند تا وام یک میلیون تومانی برای آنها واریز کند.
پیگیری‌ها نشان داد که این پیامک تقلبی بوده و صحت خبر واریز کمک بلاعوض یک میلیونی تکذیب شد. اما همان زمان ایرنا خبر داده بود که تعدادی از مردم به مراکز بهداشت و درمان رفته‌اند و پیام‌های بسیاری از مخاطبان نشان می‌داد آنها شماره کد ملی و شماره حساب سرپرست خانوار را به شماره مذکور ارسال کرده‌اند به امید دریافت کمک مالی.
شایعاتی که تاکنون همه آنها تکذیب شده و وزارت بهداشت و وزارت کار، اجرای این طرح‌ها را تکذیب کرده است.
تنها کمک مالی که اکنون وجود دارد، یارانه نقدی ماهانه، یارانه ۱۰۰ هزار تومانی و دومین مرحله وام کرونا بود که واریز شد. به عبارتی مردم در روزهای آتی تنها باید منتظر یارانه نقدی و یارانه ۱۰۰ هزار تومانی باشند و جز آن هیچ یارانه و کمک بلاعوض دیگری پرداخت نمی‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار