موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
219895
۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

نیش عقرب و نبود راه مواصلاتی مناسب قاتل دختر ۷ ساله بشاگردی شد

مرگ دختر بچه ۷ ساله بشاگردی، حکایتی مشابه با مرگ کودک جاسکی با نیش عقرب داشته که خاطر مردم را در هرمزگان بسیار پریشان کرده است

بشاگرد

به گزارش کودک پرس، رباب غلامی، دختر هفت ساله بشاگردی صبح دوشنبه بر اثر عقرب گزیدگی جان خود را از دست داد، این خبری است که این روزها در محافل خبری دست به دست می‌چرخد به گفته اهالی منطقه، رباب تنها کودک قربانی این ماجرا نبوده چرا که عقرب گزیدگی طی سال‌های اخیر، جان تعداد زیادی از اهالی این منطقه را گرفته و به امری عادی در این شهرستان تبدیل شده است.

روز یکشنبه رباب 7 ساله، ساکن روستای در منطقه گافر و پارامون بعد از عقرب گزیدگی به مرکز بهداشت سیت و ماسیتی منتقل و بعد از انجام اقدامات درمانی اولیه، به بیمارستان سردشت و سپس به بیمارستان میناب منتقل می‌شود.

به گفته پدر رباب، به دلیل عدم وجود راه مواصلاتی مناسب و همچنین صعب العبور بودن مسیر، کودک در زمان مناسب جهت درمان به بیمارستان نرسیده و تلاش پزشکان برای نجات جان او به نتیجه نمی‌رسد.

مسئله دیگری که پدر کودک به آن اشاره می‌کند، کپرنشینی اهالی روستا است که شرایط را برای ورود حشرات موذی و خزندگان خطرناک همچون مار فراهم می‌کند چرا که با افزایش بارندگی سالیانه و تراکم پوشش گیاهی در بشاگرد، شمار حشرات موذی و خزندگان در این شهرستان افزایش یافته است.

در همین رابطه فرماندار شهرستان بشاگرد در گفت‌وگو با تسنیم بیان کرد: جاده‌های بشاگرد کوهستانی و خاکی هستند و شرایط اصلاح جاده و آسفالت کردن آن دشوار است و هزینه زیادی را به دنبال دارد.

احمد محمودی با اشاره به دستور استاندار مبنی بر بازسازی و آسفالت کردن جاده‌های بشاگرد، تصریح کرد: حدود یک چهارم از جاده‌های شهرستان زیرسازی شده و قرار است تا پایان سال جاری به اتمام برسد، اما متاسفانه به دلیل وقوع سیل‌های اخیر، این پروژه با تاخیر مواجه شده است.

وی در خصوص شرایط نامناسب محل سکونت روستائیان و مسئله کپرنشینی آنها، افزود: بنیاد مسکن شهرستان تسهیلاتی را جهت ساخت مسکن برای این خانواده‌ها در نظر گرفته است اما در واقع هزینه‌های این کار بسیار بیشتر از بودجه در نظر گرفته شده است.

تلاش ما برای ارتباط با شبکه بهداشت و درمان بشاگرد، جهت رفع ابهامات ایجاد شده پیرامون سیر درمان بیمار و عدم وجود امکانات لازم برای درمان قطعی کودک جان باخته در بیمارستان بشاگرد، بی نتیجه ماند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در خصوص این مسئله، فقط به ذکر این توضیح کوتاه بسنده کرد: ما در شهرستان بشاگرد کمبود پزشک و سرم ضدعقرب نداریم و در هر دو مرکز درمانی به کودک سرم تزریق شده است.

به گزارش تسنیم مشکلات جاده‌ای در بشاگرد، زخم کهنه ای است که در مقاطع مختلف مانند انتقال بیماران و رفت و آمد دانش آموزان، سر باز می‌کند و در سالیان اخیر خانواده‌های زیادی را داغدار عزیزان خود کرده است.

با وجود هزینه شدن بیشترین اعتبارات برای آبادانی بشاگرد در چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی، اما هنوز غبار محرومیت از چهره این شهرستان زدوده نشده است.

شهرستان بشاگرد به دلیل کوهستانی بودن همواره دارای مسیرهای صعب العبور بوده و این مسئله به بهانه‌ای همیشگی برای مسئولانی که باید پاسخگو باشند، تبدیل شده است.

شاید بهتر بود ابتدا راه‌های مواصلاتی مناسب برای تسهیل دسترسی مردم ایجاد می‌شد تا جان انسان‌های نجیب این منطقه کمتر به مخاطره بیفتد و از زاویه دیگر نیز این امر خود در تسریع محرومیت زدایی از این منطقه نیز می‌توانست موثر باشد.

حال اما در دل پدر رباب داغی مانده ابدی و حسرتی تمام ناشدنی، امید است مسئولان استانی خصوصا استاندار هرمزگان هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای عملیات راهسازی و جهش در امر محرومیت زدایی از این منطقه آستین همت بالا بزنند و نام نیک خود را بر پهنه این دیار ثبت کنند.

گزارشگر: سمانه جیشی
منبع: خبرگزاری تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار