21989
۲۶ مرداد ۱۳۹۶

معرفی رمان کودکانه با عنوان جالب «گروه 1+5»

ماجرای مجموعه «گروه1+5» درباره پنج پسر و یک دختر است که در یک مجتمع مسکونی ساکن هستند و یک گروه را تشکیل داده‌اند. در این مجتمع ماجراهایی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد. موضوع این مجموعه پلیسی و کارآگاهی است و مسائل شهری و آپارتمان‌نشینی در آن بیان می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، ​ کتاب «مردی که خودش را پیدا کرد» دومین جلد از مجموعه رمان «گروه1+5» به قلم فرهاد حسن زاده و تصویرگری زینب حسینی است که به عنوان یکصدونوزدهمین عنوان از مجموعه رمان کودک انتشارات قدیانی منتشر شده است.

نخستین جلد این مجموعه «جشن تولد پردردسر» نام دارد که از سوی انتشارات قدیانی منتشرشده است.

ماجرای مجموعه «گروه1+5» درباره پنج پسر و یک دختر است که در یک مجتمع مسکونی ساکن هستند و یک گروه را تشکیل داده‌اند. در این مجتمع ماجراهایی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد. موضوع این مجموعه پلیسی و کارآگاهی است و مسائل شهری و آپارتمان‌نشینی در آن بیان می‌شود.

دربخشی از کتاب «مردی که خودش را پیدا کرد» می‌خوانیم: «جلوی چشمان آقاهه عینهو خیار سالادی ولو شد روی زمین و بلند نشد. رنگ صورت سپهر بدجوری پرید. به اطراف نگاه کرد. می‌خواست بداند کس دیگری هم شاهد صحنه جنایت بوده یا نه. عباس و اشکان و فراز از مخفیگاهشان بیرون آمدند. فراز که درازترین بچه گروه بود، دهانش را باز کزد و همان‌طور که همه را آب پاشی می‌کرد، گفت: «ای ول! کی زدش؟ مرده یا زخمی شده؟»
سوال عجیبی بود! مرده یا زخمی شده؟ عباس زل زد به پارسا و گفت «تو زدی‌اش؟» و چشمک زد.
پارسا که مثل گوشی موبایل بی‌صدا شده بود، به سپهر اشاره کرد. «این … این …»
عباس گفت: «با چی زدی که درجا تمام کرد؟» و دوباره چشمک زد، اما انگار کسی چشم و چار او را نمی‌دید. فراز گفت: «اگر مرده باشد؟»
موج صدایش ترس نداشت، ولی جوری حرف می‌زد که موهای سر و کله‌شان سیخ می‌شد. حتی پارسا که فرمانده بود.»

فرهاد حسن زاده در سال 1341 در شهر آبادان به دنیا آمد. نوشتن را در سال‌های نوجوانی در مدرسه و کلاس‌های کانون ‍پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد و استعداد نویسندگی او در همان دوران کشف شد. پس از حمله عراق به ایران، همراه خانواده به اصفهان مهاجرت کرد و برای مدت چند سال از نوشتن در این عرصه باز ماند. در سال 1370 بود که نخستین کتاب او به نام «ماجرای روباه و زنبور» مخصوص کودک به چاپ رسید. تا کنون نزدیک به 70 عنوان کتاب برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان نگاشته است.

واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی، کتاب «مردی که خودش را پیدا کرد» را در قالب 72 صفحه مصور رنگی با شمارگان دوهزار نسخه و قیمت 60 هزار ریال منتشر کرده است.
مرجع: ایبنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار