موقعیت فعلی شما : خانه/کودک پلاس
21946
۲۶ مرداد ۱۳۹۶

اقدامات آستان مقدس شاهچراغ در حوزه کودک را بشناسید

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) گفت: آستان مقدس شاهچراغ(ع) به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی جنوب کشور بر خود تکلیف می‌داند که در حوزه‌های مختلف فرهنگی ورود کند و اقدامات زیربنایی انجام دهد.

به گزارش کودک پرس ،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد سلامی در آیین آغاز دوره مقدماتی تربیت مربی کودکان در سالن کوثر حرم احمد بن موسی(ع) اظهار کرد: یکی از اقدامات زیربنایی در حوزه فرهنگی را تربیت کودکان می‌باشد هدف از برگزاری طرح دوره مربی تربیت کودک نخبه پروری در سطح استان در زمینه تربیت است.

 

وی افزود: تاکنون دوره‌های متفاوتی در زمینه تربیت کودک در استان و کشور برگزار شده اما هیچ‌کدام خروجی‌های مفید را نداشتند که دلیل آن رهایی کار بعد از آموزش و یا جزیره‌ای کار کردن است.

حجت‌الاسلام سلامی با اشاره به ثبت‌نام ابتدایی 400 نفر در این طرح تصریح کرد: بعد از مصاحبه و گزینش 170 نفر برای شرکت در این طرح تائید صلاحیت و انتخاب شدند که 20 نفر از آنان آقایان می‌باشند.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان احمد بن موسی(ع) خاطرنشان کرد: فضای استان از لحاظ تربیت کودک دچار خلأ است و مهدکودک‌ها به جای تربیت بر روی آموزش و موضوعات فرعی غیرمذهبی تأکید دارند، که باید در مهدکودک‌ها به تربیت بچه‌ها پرداخت.

وی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) با مضمون اینکه تربیت مانند نقش بستن بر سنگ است و اشاره به بنای تاریخی نقش رستم و ماندگاری آن در طول تاریخ گفت: منظور از پیام آتش به اختیاری مقام معظم رهبری در کار فرهنگی همین تربیت اصولی کودکان است.

حجت‌الاسلام سلامی با اشاره به ضرب‌المثل «یک دست صدا ندارد» بیان کرد: در مباحث تربیتی و فرهنگی برای دست یافتن به نتیجه مطلوب باید به صورتی گروهی تلاش کرد و آماده‌ترین قشر برای تربیت کودکان هستند در حالی هزینه زیادی بر روی دانشجویانی که تفکر آنها شکل گرفته انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها به‌صورت مصداقی برگزار می‌شوند تأکید کرد: بعد از دوره مقدماتی و گذراندن دوره 30 روزه کارورزی در مهدکودک‌های استان، مربیان در صورت دست یافتن به نمره قبولی می‌توانند در دوره تکمیلی شرکت کنند.

برگزاری 100 دوره تربیت مربی کودک در کشور

مسئول گروه فرهنگی تبلیغی شکوفه‌های آسمانی تربیت مربی کودک و نوجوان نیز در این آیین گفت: ارتباط با کودک، تولید محتوا برای مربی، برگزاری دوره‌های تربیت مربی و حضور فعال در فضای مجازی از محورهای اصلی موسسه شکوفه‌های آسمانی است.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین فرمانی اظهار کرد: از سال 77 در زمینه تربیت کودکان و نوجوانان فعالیت خود آغاز کردیم و 4 محور اصلی از اهداف ما است.

وی افزود: ارتباط با کودکان اولین هدف شکوفه‌های آسمانی است و در حرم حضرت معصومه(س) از سال 77 رواق کودک فعالیت خود را آغاز کرده و در دیگر استان با حضور در جشن‌ تکلیف‌ها، جُنگ‌های شادی و نمایش‌های عروسکی فعالیت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام فرمانی با تأکید بر نقش محتوای مناسب در تربیت کودکان بیان کرد: تولید محتوا برای مربیان و والدین یکی دیگر از محورهای کاری ما بوده که کتاب سال‌های 94 تا 95 ویژه‌ سرگروه‌های صالحین از تولیدات ما است که منبع عظیمی را در اختیار مربیان قرار می‌دهد.

مسئول گروه فرهنگی تبلیغی شکوفه‌های آسمانی خاطرنشان کرد: نرم‌افزار قاصدک، نرم‌افزار شکوفه‌های آسمانی با 110 کلیپ اجرایی موضوع‌بندی شده و نرم‌افزار تربیت مربی مسجد جمکران از تولیدات دیگر است که مربیان می‌توانند به آن رجوع کنند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مربی کودک و نوجوان از سال 92 تاکنون عنوان کرد: با حضور در استان‌های مختلف متوجه فعالیت مربیان بدون توانمندی لازم برای تربیت کودکان شدیم و همین دلیل برگزاری دوره‌های تربیت کودک شد.

حجت‌الاسلام فرمانی بیان کرد: تاکنون 100 دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در سراسر شور برگزار شده و شاهد خروجی 80 درصدی از این دوره‌ها بوده‌ایم.

بنابراین گزارش، این دوره آموزشی در پنج موضوع روش های القاء غیر مستقیم مفاهیم دینی، قالب های متنوع ارائه محتوای دینی به کودکان، هنر و خلاقیت، جذاب سازی و شیوه های قصه گویی و ارتباط با کودک و نوجوان روزهای25،26و27مردادماه96 در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار