موقعیت فعلی شما : خانه/بیماری های مادر و کودک
21804
۲۴ مرداد ۱۳۹۶

آیا مصرف عرق نعنا برای کودک مناسب است؟

بهتر است برای درمان مسائل و مشکلات هضم در کودکان خود از عرق نعناع در اندازه متوسط استفاده کنید. اما استفاده از دوز بالای عرق نعناع برای کودکان می تواند خطرناک باشد، دادن عرق نعناع در شکل رقیق شده، به جای عرق نعناع خالص، برای سلامتی کودک شما بسیار بهتر است.

به گزارش کودک پرس ، بهتر است برای درمان مسائل و مشکلات هضم در کودکان خود از عرق نعناع در اندازه متوسط استفاده کنید. اما استفاده از دوز بالای عرق نعناع برای کودکان می تواند خطرناک باشد، دادن عرق نعناع در شکل رقیق شده، به جای عرق نعناع خالص، برای سلامتی کودک شما بسیار بهتر است.

درباره منافع عرق نعناع برای کودکان خود بیشتر بدانید:
یک فنجان عرق نعناع اثرات ضد اسپاسمی فراوانی در بدن انسان دارد و می تواند تسکین فوری در هنگام درد شدید به دلیل وجود گازها و یا سوزش معده را به ارمغان بیاورد. برگ نعناع حاوی متانول بوده که دارای اثر خنک کنندگی می باشد. متانول موجود در نعناع جریان ترشح صفرا و شیره های گوارشی در بدن کودک شما را زیاد کرده و به این ترتیب باعث تسکین ناراحتی کودک در برابر معده درد، آرام شدن عضلات معده ی تحریک شده، و کاهش گازها، قولنج و نفخ معده در کودک شما خواهد شد.

عرق نعناع برای تسکین دادن دردهای ناشی از گازها در کودکان:
فکر می کنید چگونه دادن عرق نعناع برای کودکان نفاخ و گازدار می تواند مفید باشد؟ خوب، مشکل گازدار بودن معده در کودکان می تواند ناراحتی های شدیدی را در سلامت کودک شما آغاز کند. فرشته کوچک شما ممکن است دردهای شدید شکم و یا احساس نفخ را در خود تجربه کند. پزشکان ممکن است برخی از داروها را برای به حداقل رساندن احساس این درد شدید تجویز کنند، اما گیاهان خاصی برای درمان دردهای ناشی از وجود گازها درمعده کودکان وجود دارد.

عرق نعناع یکی از این درمان های خانگی موثر برای تسکین درد شدید وجود گاز در معده کودکان است. شما می توانید چند برگ نعنا را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و سپس بگذارید تا دم بکشد. بعد اجازه دهید که عرق نعناع سرد شود. آب نعنای سرد شده را به وسیله ی یک قاشق چای خوری به کودک بیمار بدهید. این دارو تسکین فوری درد را در کودک شما به ارمغان آورده و معده درد شدید او را بهبود می بخشد. اما همیشه توصیه می شود که با پزشک خود، قبل از تغذیه کودک با داروهای گیاهی مشورت کنید.

استفاده از عرق نعناع برای کودکان برای درمان اختلالات معده:
استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد. همچنین، عرق نعناع دارای خواص ضد باکتریایی بوده و اثر بی حس کنندگی، آرام بخشی و همچنین خنک کنندگی در معده کودکان بیمار را دارد.

شما همچنین می توانید با کمک به آروغ زدن کودک خود، به رهایی او از گازهای معده کمک کنید. برخی از روش های طبیعی برای درمان اختلالات معده شامل مالش آرام معده کودک خود با تماس دست های مادر است. همچنین می توان کودک را برای رهایی و تسکین درد شد ید عضلات معده اش به یک حمام گرم برد.

تاثیر عرق نعناع برای درمان سندرم روده تحریک پذیر در کودکان:
عرق نعناع از قدیم یک درمان گیاهی و طبیعی برای از بین بردن بیماری های معده از جمله سندرم روده تحریک پذیر در کودکان است. محلول رقیق شده از عرق نعناع برای رسیدن به یک سیستم گوارشی سالم در کودکان کمک بسیاری می کند، و باعث این افزایش جریان صفرا و طبیعی شدن فعالیت های روده در سیستم گوارش کودک شما می شود. نعناع عضلات معده و روده را شل کرده و گرفتگی عضلات معده را کاهش می دهد.

استفاده های دیگر از عرق نعناع برای کودکان:
با توجه به مطالعات پزشکی، عرق نعناع برای جلوگیری از ترک خوردن نوک پستان در مادران شیرده بسیار مفید است. شما می توانید مقدار کمی از عرق نعناع را با استفاده از پنبه به آرامی در نوک سینه گذاشته و آن را ماساژ دهید. بعد می توانید نوک پستان را با آب ساده شستشو داده و با خیال راحت به کودک خود شیر دهید.

نکته مهم درباره استفاده از عرق نعناع برای کودکان:
اگر سن کودک شما زیر پنج سال است، از دادن دوز بالای عرق نعناع به او خودداری کنید. متانول موجود در عرق نعناع می تواند خطر خفگی در کودک شما را افزایش دهد.

اگر شما عرق نعنای خالص را مستقیما به پوست کودک خود بمالید، این کار در کودکان کوچک می تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین، از به کاربردن مستقیم عرق نعنای خالص در چهره کودکانتان و یا سایر نقاط بدن او جدا خودداری نمایید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار