21703
۲۲ مرداد ۱۳۹۶

معرفی برنامه موبایلی قصه گو برای کودکان

کودک سلام مجموعه ای از داستان های صوتی را در خود گردآوری کرده تا هم کودکان را با آن سرگرم کنید و هم مفاهیم تربیتی را بیاموزید. مجموعه داستان های صوتی کودک سلام برای گروه های سنی یک تا ده سال تدارک دیده شده اند و هر کدام موضوعات خاصی را در بر می گیرند.

به گزارش کودک پرس ، این روزها مواجهه با کودک دو سه ساله ای که موبایل یا تبلت به دست گرفته دیگر کسی را متعجب نمی کند. در عصری به سر می بریم که تکنولوژی به تار و پود زندگی خانواده ها نفوذ کرده و تعامل کودکان با گجت های الکترونیکی امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. بنابراین مانع شدن از این کار حقیقتا کار عاقلانه ای نیست.

نکته مهم اینجاست که باید تعامل کودکان با این گجت ها را در مسیر درست هدایت کرد: آیا هدف تان از دادن گجت به دست کودک صرفا سرگرمی موقت و ساکت کردن اوست، یا این که می توانید از پتانسیل های فوق العاده این دیوایس ها برای اهداف آموزشی و تربیتی هم استفاده کنید؟

اگر جزو دسته دوم هستید، اپلیکیشن «کودک سلام» می تواند کمک حال خوبی برایتان باشد.

کودک سلام مجموعه ای از داستان های صوتی را در خود گردآوری کرده تا هم کودکان را با آن سرگرم کنید و هم مفاهیم تربیتی را بیاموزید. مجموعه داستان های صوتی کودک سلام برای گروه های سنی یک تا ده سال تدارک دیده شده اند و هر کدام موضوعات خاصی را در بر می گیرند.

در صفحه اصلی این اپلیکیشن می توانید تمام این داستان های صوتی را ببینید؛ از داستان های کلاسیک و آشنایی مثل سیندرلا و جادوگر شهر اُز گرفته تا داستان هایی که توسط نویسندگان ایرانی داستان های کودکانه نوشته شده و توسط گویندگان حرفه ای به کتاب صوتی تبدیل شده اند.

کودک سلام مدت زیادی نیست که کارش را آغاز کرده و نقطه ضعف مشهودی دارد، آن هم این که آرشیو پر و پیمانی را در آن نمی بینید. ولی خوشبختانه همین تعداد کم کتاب از کیفیت خوبی برخوردارند، به خوبی در دسته های مختلف تفکیک بندی شده اند و بسته به موضوع می توان آن ها را جستجو کرد.

تیم سازنده کودک سلام فیلترهای متنوعی را برای جستجوی کتاب ها در نظر گرفته که شامل جستجو بر اساس کلیدواژه، سبک، موضوع و گروه بندی سنی می شوند. به لطف این فیلترها می توانید مناسب ترین داستان را برای تربیت فرزند خود پیدا کنید.

برای پخش هر داستان صوتی باید به اینترنت متصل باشید اما امکان دانلود و پخش آفلاین هم برایتان فراهم شده، به شرط آنکه هزینه اش را بپردازید. کودک سلام بابت یک ماه استفاده از اپلیکیشن مبلغ هشت هزار تومان از شما حق اشتراک دریافت می کند که با توجه به آرشیو محدود داستان هایش هزینه بالایی به نظر می رسد.

البته شکی نیست که سازندگان کودک سلام بابت ضبط داستان ها و اضافه کردن موسیقی به پس زمینه زمان زیادی را صرف کرده اند، و باید گفت که نتیجه بسیار خوب و با کیفیت بوده، بنابراین غیر طبیعی نیست که از کاربران در ازای ارائه این خدمات هزینه قابل توجهی را درخواست کنند. حالا این که راضی به پرداخت آن شوید یا خیر، بستگی به آن دارد که چقدر محتوا را برای فرزندان تان مفید و آموزنده ببینید.

وقتی از یک اپلیکیشن مخصوص کودکان صحبت می کنیم، طراحی رابط کاربری در آن اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. خوشبختانه عملکرد گروه تجارت الکترونیک ویرا برید در این زمینه قابل قبول بوده و توانسته محیطی شاد و جذابی ایجاد کند که کار در آن هم برای والدین و هم کودک ساده و قابل فهم باشد.

تیم توسعه دهنده نهایت تلاش خود را به کار گرفته که اپلیکیشن را با گنجاندن آیکن های اضافه شلوغ و پیچیده نکند. برای کودکان کوچکتر که برای حضور در اپلیکیشن نیاز به نظارت والدین دارند هم تدابیر خوبی مثل «قفل کودک» در نظر گرفته شده تا کودک نتواند با زدن دکمه ها پخش داستان را متوقف کند.

اپلیکیشن کودک سلام فعلا برای سیستم عامل اندروید منتشر شده، اما نسخه ای از آن برای پلتفرم iOS هم در راه است که برای مطلع شدن از زمان انتشار آن می توانید به وبسایت کودک سلام سر بزنید. اگر کودک سلام را اپلیکیشن مفید و موثری می بینید و می خواهید در گسترش آن سهیم باشید هم توسعه دهندگان از شما در زمینه هایی مثل قصه گویی و داستان نویسی و تصویرسازی دعوت به همکاری کرده اند که در صورت تمایل می توانید از طریق منویی مجزا در اپلیکیشن با آنان ارتباط برقرار کنید.

کودکان آینده سازان این سرزمین اند و استفاده نادرست از تکنولوژی می تواند آثار مخربی بر رفتار و تصمیمات آن ها در آینده داشته باشد. بنابراین چه خوب است که فرهنگ استفاده درست از امکانات تکنولوژی و محصولاتی مثل کودک سلام را در میان خانواده های دارای فرزند جا بیندازیم تا در پرورش نسل های آینده نقش مفیدی ایفا کرده باشیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار