2160
۳۱ مرداد ۱۳۹۵

10 تصویر تکان دهنده از کودکان

دوربین های عکاسان صدها تصویر دردناک از کودکان در جنگ ها، بلایای طبیعی و قحطی ها در سراسر جهان ثبت کرده اند که برخی از آنها به علت هولناک بودن مصیبت، همچنان در حافظه عمومی بشر باقی مانده اند....

به گزارش کودک پرس     در زیر، ده تصویر برگزیده از کودکان که وجدان جهانیان را تکان داده، آمده است.

1- عمران، کودک سوری زخمی در حلب، 2016

 

کودک

 

سرنوشت عمران پنج ساله که در صدر اخبار رسانه های جهانی قرار گرفت آخرین فاجعه ای است که کودکان به آن دچار شده اند. این کودک سوری از زیر آوار یک منزل ویران در منطقه شرق حلب بیرون کشیده شد. وی در تصویر منتشره سرگردان و مبهوت بر روی صندلی یک آمبولانس مشاهده می شود و صورتش را با دست آغشته به خون و خاک می پوشاند.
2- ایلان کودک کرد سوری غرق شده در مدیترانه، 2015

 

REFILE - CORRECTING PICTURE ORIENTATIONATTENTION EDITORS - VISUAL COVERAGE OF SCENES OF DEATH OR INJURYA young migrant, who drowned in a failed attempt to sail to the Greek island of Kos, lies on the shore in the Turkish coastal town of Bodrum, Turkey, September 2, 2015. At least 11 migrants believed to be Syrians drowned as two boats sank after leaving southwest Turkey for the Greek island of Kos, Turkey's Dogan news agency reported on Wednesday. It said a boat carrying 16 Syrian migrants had sunk after leaving the Akyarlar area of the Bodrum peninsula, and seven people had died. Four people were rescued and the coastguard was continuing its search for five people still missing. Separately, a boat carrying six Syrians sank after leaving Akyarlar on the same route. Three children and one woman drowned and two people survived after reaching the shore in life jackets. REUTERS/Nilufer Demir/DHA ATTENTION EDITORS - NO SALES. NO ARCHIVES. FOR EDITORIAL USE ONLY. NOT FOR SALE FOR MARKETING OR ADVERTISING CAMPAIGNS. TEMPLATE OUT. THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. IT IS DISTRIBUTED, EXACTLY AS RECEIVED BY REUTERS, AS A SERVICE TO CLIENTS. TURKEY OUT. NO COMMERCIAL OR EDITORIAL SALES IN TURKEY.

 

تصویر ایلان، کودک کرد سوری که در هنگام عبور از دریای مدیترانه غرق شد، ننگ برای بشریتی شد که نتوانست برای او، خانواده اش و هزاران نفر مانند او امنیت به وجود بیاورد.

3- کودک عراقی که آلام خود را با پدرش تقسیم کرد، 2003

 

کودک

 

تصویر یک زندانی عراقی که تلاش می کند کودک چهار ساله اش را از گرمای شدید خورشید در امان نگه دارد باعث واکنش گسترده ای در رسانه های اجتماعی شد. در این تصویر، دست و پای زندانی باز شده است اما بر چشمانش همچنان چشم بند قرار دارد.
4- تصویر کودک افریقایی که به مادر مرده اش پناه می برد، 2009

 

کودک

 

در سال 2009 تصویر کودکی اهل نیجر در رسانه های جهانی منتشر شد که از ترس کشته شدن به دست گروه های تبهکار در درگیری های قبیله ای و فرقه ای در این کشور، به مادرش که جان خود را از دست داده است پناه می برد. این تصویر، پیامدهای تلخ جنگ در کشورهای فقیر را به تصویر می کشد.

5- محمد الدره کودک فلسطینی، 2000

 

کودک

 

انتشار تصویر محمد الدره کودک فلسطینی که در آغوش پدرش بر اثر شلیک نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، چهره زشت اشغالگران صهیونیست را در مقابل دیدگان جهانیان قرار داد و بی توجهی افکار عمومی به این مردم مظلوم فلسطین را بیش از پیش آشکار کرد.

6- کودکی سومالیایی که کرکسی در انتظار مرگ اوست تا او را طعمه خود کند، 1994

 

کودک

 

تصویر یک کودک سومالیایی که از شدت گرسنگی در آستانه مرگ  است و یک کرکس ظاهرا گرسنه  در انتظار مرگ اوست، بحران این کشور فقیر و درگیر نزاع های فرقه ای و قبیله ای را در کانون توجه جهانیان قرار داد. عکاس این تصویر که به علت کمک نکردن به کودک گرسنه مورد انتقاد سازمان های بین المللی قرار گرفت، پس از مدتی خودکشی کرد.
7- قربانی بمباران هسته ای در ژاپن، 1945

 

کودک

 

تصویر کودک ژاپنی گریان، شش روز پس حمله هسته ای امریکا به ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم در سال 1945، باعث واکنش های بین المللی گسترده و اعلام همدردی جهانیان با آلام مردم این کشور جنگ زده شد.
8- کودکی بر روی دیوار برلین، 1961

 

48912674289

 

در سال 1961 تصویری از یک سرباز در بخش شرقی برلین گرفته شد که به کودکی از بخش غربی شهر برای عبور از دیوار برلین کمک می کند. این تصویر علاقه و اشتیاق کودک به بازگشت به میان خانواده اش و نگرانی سرباز آلمانی را که به وی دستور شلیک به عبور کنندگان از دیوار را داده اند، به نمایش می گذارد.
9- کودک شیرخوار ویتنامی، 1973

 

50004537923

 

عکس کودک شیرخوار ویتنامی در یک جعبه، به همراه برادرش، پس از مرگ مادرشان که در هنگام جنگ امریکا علیه ویتنام در سال 1973 تهیه شده است، افکار عمومی را تکان داد.
10- کودک کلمبیایی غرق در گل و لای

 

کودک

 

تصویری از یک دخترک کلمبیایی غرق در گِل و لای، همدردی جهانی با قربانیان بلایای طبیعی را برانگیخت و آن را به نمادی برای کم توجهی و بی مسئولیتی جهان نسبت به قربانیان این حوادث تبدیل کرد.

 

 

منبع:   العالم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار