21563
۱۸ مرداد ۱۳۹۶

موفقیت سه اثر از همدان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی یک کودک و دو بزرگسال از استان همدان برگزیده کشوری شدند.

عاطفه زارعی پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان همدان اظهار کرد: یکی از اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نهضت کتابخوانی است تا مطالعه فراتر از کتابخانه‌ها و محدوده فعالیت‌های کتابخانه‌ای ترویج و تبلیغ شود و با مشارکت مردم در گروه‌های مختلف جمعیت شناختی از لحاظ گروه سنی کودک، بزرگسال، نوجوان، جنسیتی و جسمی گام‌های موثری در تحکیم ارزش‌های اسلامی ـ ایرانی برداشته شود.

وی با بیان اینکه این امر مستلزم مشارکت و هم‌افزایی ادارات، دستگاه‌ها، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، شهرداری، سمن‌ها، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و صنف‌های مختلف است که با عزمی راسخ و با داشتن تفکر سیستمی در این راه قدم بردارند، گفت: خوشبختانه این اتفاق مبارک در استان همدان، منجر به شرکت 21 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از رشد 4 برابری تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره رضوی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: امسال جشنواره کتابخوانی از 20 فروردین آغاز و 20 تیر ماه به پایان رسید که مشارکت مردم بسیار قابل توجه بود.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی جشنواره در بهمن و اسفند ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد، گفت: با برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان‌ها و همچنین برگزاری جلسات با 23 دستگاه و حامیان مالی و خیرین و نیز با همت و عزم کتابداران در کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی مردم دعوت به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی شدند.

زارعی برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، تبلیغی و ترویجی از جمله برنامه‌های کتابخوانی را در تشویق مردم به شرکت در جشنواره مهم دانست و تصریح کرد: در اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی که به صورت کشوری و استانی برگزار شد سه نفر از جمله یک کودک و دو بزرگسال برگزیده کشوری شدند که 10 مرداد ماه در تهران از آنها تجلیل شد.

وی با اشاره به تقدیرشوندگان در بخش استانی، گفت: سه کتابخانه به عنوان کتابخانه برتر روستایی، دو سمن برتر و 12 دستگاه برتر در میان تقدیر شدگان هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه در این جشنواره 10 کتابخانه برتر شهری انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: سه شهرستان برتر، دو رسانه برتر، دو نفر حامی مالی، دو نفر مدیرعامل برتر انجمن خیرین در لیست تقدیر شدگان هستند.

وی با بیان اینکه از نفرات برتر کتابخانه‌ها نیز تقدیر می‌شود، افزود: از همه کسانی که افتخار داده و در محفل گرم این جشنواره حضور یافتند، تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم طی سال‌های آتی ایران را کتابخوان کنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار