موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
214432
۱۰ اسفند ۱۳۹۸

۴۵ کودک در سبزوار به فرزند خواندگی سپرده شدند

رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت: طی یک سال گذشته سرپرستی ۴۵ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در این شهرستان سپرده شد.

به گزارش کودک پرس ، مرضیه کسرایی فر افزود: از مجموع  ۴۵ کودکی که در سبزوار به فرزند خواندگی سپرده شدند تاکنون برای ۳۰ فرزند شناسانه صادر شده است.
وی ادامه داد: این کودکان از طریق شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (علیه‌السلام) مشهد و خانه‌های کودکان بی سرپرست شهرستان سبزوار به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی در این شهرستان سپرده شده‌اند.

وی گفت: همچنین ۲۱ زوج بدون فرزند در شهرستان سبزوار در نوبت فرزندپذیری قرار دارند که پس از بررسی شرایط تحصیلی، فرهنگی، اجتماعی و مالی آنها اقدامات لازم در این باره انجام می‌شود.
کسرایی فر با اشاره به شرایط واگذاری فرزندان بی سرپرست افزود: مشاوره قبل از فرزند پذیری و تشکیل کمیته فرزند خواندگی برای انتخاب فرزند برخی از این موارد است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه فرزندخوانده از ارث محروم است باید یک سوم اموال والدین حقوقی از طریق دفترخانه‌های رسمی و مراجع قضایی به فرزندخوانده منتقل شود.

وی گفت: در مرحله نخست فرزند به مدت ۶ ماه بطور آزمایشی در اختیار زوج های متقاضی فرزندخواندگی قرار می‌گیرد و پس از بازدیدهای مددکاران اجتماعی در صورت عدم مشکل خاص  شناسنامه کودک با مشخصات والدین قانونی صادر می‌شود.
حدود ۱۸۰ کودک و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست در ۱۰ مرکز با عنوان ‘خانه های کودکان و نوجوانان’  شهرستان سبزوار نگهداری می‌شوند.

 

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار