موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
214318
۰۷ اسفند ۱۳۹۸

تازه‌های سروش از ماهنامه تا نمایشنامه

جدیدترین شماره‌های ماهنامه خردسالان و کودکان و دو نمایشنامه کودک اثر شهرام کرمی و حسین فدایی‌حسین از تازه‌ترین انتشارات سروش برای کودکان و نوجوانان در آستانه نوروز ۹۹ است.

به گزارش کودک پرس ، ۳۳۶ مین ماهنامه سروش کودکان در سی‌امین سال انتشار شامل دانستنی‌ها، داستان‌، شعر، چیستان، نمایش، جدول، معرفی کتاب، معرفی ورزش، بازی و سرگرمی‌هایی برای کودکان منتشر شد.

سردبیر در این شماره نوشته است:

با نگاهی به روزها و ماه ها تصور می کنیم که همه آن ها تکراری هستند، اسفندماه امسال هم مثل پارسال است! حتی شاید مثل اسفندماه سال بعد که خیلی زود از راه خواهد رسید! اما چنین نیست! هر روز ما با روز قبل و بعد از آن متفاوت است! اصلا همین تفاوت ها باعث رشد ما می شود! سرنوشتمان را تعیین می کند و زندگی مان را می سازد! بی تفاوتی و تنبلی یا زرنگی و یادگیری مداوم؟ انتخاب هرکدام از این ها آینه ای است. که می توانیم فردایمان را در آن ببینیم همیشه فرزندان هوشمند و وزیرک که حتی پایان اسفندماه و تعطیلات عید نوروز آموزش موسیقی ورزش و زبانی دیگر را فراموش نمی کنند آینده سازان خوب کشورند که قدر هر ساعت روز ماه و سال خود را می دانند؛ خداوند یاریشان کند.

لباس چین‌چین، ساعت بهار، آشنایی با مشاغل، یک دو سه پرواز، تکنیک کولاژ، شب عید، جدول، اژدها و هواپیما، معرفی کتاب، من ایران را…، معرفی ورزش، تیغ رفت توی دست…، نیایش پرندگان، آشپزی ساده، فصل غمگین، آیا می‌دانید؟!، چهارشنبه سوری، روروک، تاب‌آوری و نویسنده‌های فردا عنوان مطالبی است که در این شماره می‌بینید و می‌خوانید.

همچنین در بخش پایانی این شماره با عنوان «نویسنده‌های فردا» دست‌نوشته‌هایی از کودکان منتشر شده است.
عبدالرضا صمدی، میترا یگان، گلنوش شیخ‌القراء، عبدالرضا صمدی، مایکلین ماندی، مژگان مشتاق، ارتان توزلاجی، شهلا معافی و لیلا محمدی‌نیا نویسندگان و شاعرانی هستند که آثارشان در این شماره منتشر شده است.
در این نشریه، کتاب خدا نگهدار خانه قدیمی! سلام خانه جدید نوشته مایکلین ماندی و تصویرگری آر. دابیلو. الی با ترجمه مریم رزاقی مقدم و سپیده خلیلی برای مطالعه به بچه‌ها معرفی شده است. همچنین کودکان در این شماره می‌توانند اطلاعات جالبی درباره ورزش «پیلاتس» که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده، کسب کنند.

انتشارات سروش، ماهنامه سروش کودکان شماره ۳۳۶ را با مدیر مسئولی ابراهیم شمشیری، با قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر کرده است.

همچنین انتشارات ۹۳مین شماره ماهنامه خردسالان را هشتمین سال چاپ این ماهنامه روانه بازار کرد.

سوت انتظامات، با هم بخوانیم، سلام…سلام…، جرینگ جرینگ، تولد کلاغه، تولد جوجه کوچولو، دایره اگر من…!، پی پی پینوکیو، فرفره بازی، لوگوهای تصویری، موش کوچولو، سبزه و عمو نوروز، مدل های موی تره ای و حوض نقاشی از مطالبی است که خردسالان می توانند در این شماره بخوانند.

همچنین آموزش ساخت کاردستی های زیبا و نقاشی های کودکانه از دیگر خواندنی های این شماره سروش کودکان است.

سخنی از سوی سردبیر باز بزرگترها:

حضور دوستان و هم بازی های خردسال در جشن تولدش برای او بسیار خوشایند خواهد بود به خردسال خود بیاموزید که به خاطر این همراهی از دوستانش تشکر کند سعی کنید در این روز به او و دوستانش خوش بگذرد و خاطره ای زیبا در ذهنش نقش ببندد.

والدین می توانند با ایجاد فضایی مناسب برای بازی و تخلیه هیجان، سهم مهمی در این زمینه داشته باشند، به عنوان مثال اجازه دهید با نظرات شما در پایان جشن بچه ها تمام بادکنک ها را بترکانند.

شماره ۳۳۶ سروش کودکان با مدیر مسئولی ابراهیم شمشیری به قیمت هشت هزار تومان به چاپ رسیده است.

سروش همچنین در تازه ترین انتشارات خود دو نمایشنامه از کارگردانان و نویسندگان تئاتر کشور چاپ کرده است.

نمایشنامه کودک شکار بزرگ شنبه که توسط شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی با تصویرگری مهتاب بخشیان نوشته شده از جمله تازه های نشر کودک از سوی سروش است.

نمایشنامه شکار بزرگ شنبه نمایش برگزیده شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است، این نمایشنامه ۳۲ صفحه ای به قیمت ۱۹ هزار تومان منتشر شده است.

نمایشنامه حول شخصیت هایی پدر، شنبه، گنجشک، روبی، ستاره، ماهی نقره ای، عروسک، شیرک می چرخد؛ «پدر و شنبه که هر یک تفنگ به دوش دارند، وارد می شوند.

پدر: پسرم من دیگه پیر شدم و قدرت شکار ندارم

حالا تو باید مث پدرت یه شکارچی بزرگ بشی

از امروز باید به کار من ادامه بدی

شنبه: پدر من دوست ندارم شکارچی بشم

پدر:تو نباید این جور فکر کنی …

پدر خارج می شود گنجشک کوچک که زنبیل خرید به دست دارد، وارد می شود. شنبه با دیدن او تفنگش را سمت گنجشک نشانه می گیرد…

هویج کوچ، هویج بزرگ نیز دیگر نمایشنامه سروش برای کودکان نوشته حسین فدایی حسین با تصویرگری اکرم اسماعیلی است که در ۲۴ صفحه مصور به قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر شده است.

قصه گو، خرگوش کوچیکه، خرگوش بزرگه، گزون، راسو و گورکن شخصیت های این نمایشنامه را تشکیل می دهند و نمایشنامه با دیالوگ هایی بین شخصیت ها با تصویر «جنگلی سبز و خرم که حیوانات زیادی به خوبی و خوشی در آن زندگی می کنند، یکی از این حیوانات خرگوش عاقلی است که به خاطر قد و بالای کوچکش به خرگوش کوچیکه معروف است…».

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار