موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
214114
۰۴ اسفند ۱۳۹۸

استاد بزرگ شطرنج آذربایجان: شطرنج‌باز نوجوان ایرانی مرا شگفت‌زده کرد

استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان گفت: بازی بردیا دانشور شطرنج‌باز نوجوان ایرانی در رقابت‌های جام کاسپین مرا شگفت‌زده کرد.

به گزارش کودک پرس ، ووگار رسولف روز پنجشنبه در پایان هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین اظهار داشت: این دوره از رقابتها از سطح کیفی بالایی برخوردار بود به خصوص شطرنجبازان ایرانی نیز بسیار قدرتمند ظاهر شدند.

وی که در این دوره از رقابت ها مقام ششم را کسب کرد، ادامه داد: در جریان این رقابت ها در دور هفتم رو در روی بردیا دانشور قرار گرفتم که در نهایت توانستم با این شطرنجباز نوجوان و قدرتمند به نتیجه مساوی دست یابم و  در واقع یکی از سخت ترین بازی هایم در این دوره، همین بازی بود.

وی افزود: برای دومین بار است که در رقابتهای بین المللی جام کاسپین حضور می یابم ولی سطح فنی این رقابتها بسیار بالا بود و از نظر تعداد شرکت کنندگان نیز این مسابقات یکی از پرتعدادترین رقابت های شطرنج جهانی باشد.

استاد بزرگ شطرنج آذربایجان بیان کرد: البته در این دوره حریفان سرسختی حضور داشتند و مقام قهرمانی نیز در دور پایانی مشخص شد اما سطح فنی بازی اسکندروف که مقام قهرمانی این دوره را کسب کرد نیز بسیار بالا بود و بازی های این شطرنجباز را بسیار پسندیدم.

رسولف ابراز امیدواری کرد : در دوره های بعدی نیز در رقابتهای جام کاسپین که از اعتبار ویژه ای برخوردار است حضور یابد و در نهایت نیز مقام شایسته و حتی عنوان قهرمانی را کسب کند.

وی به میزبانی این رقابت ها نیز اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه ورود ما با بارش برف همراه بود اما خوشبختانه میزبانی این دوره از مسابقات بسیار خوب بوده و ما از لحاظ میزبانی و نحوه برگزاری مسابقات رضایت کاملی داریم.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شده بود که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید بود، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت داشتند.

در هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) که در ۹ دور در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد، پنجشنبه شب با قهرمانی مصراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان خاتمه یافت که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء شد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار