موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
214020
۰۳ اسفند ۱۳۹۸

امدادگران، دختر سقوط كرده از كوههای كرمان را نجات دادند

مسئول روابط عمومی جمعيت هلال احمر استان كرمان گفت: امدادگران كوهستان اين جمعيت با انجام چهار ساعت عمليات امداد و نجات، دختر نوجوان سقوط كرده از ارتفاعات اين شهر را جمعه نجات دادند.

به گزارش کودک پرس ، هادي سلطاني افزود: امدادگران با گزارش مركز كنترل و هماهنگي 112 جمعيت هلال احمر استان كرمان از حادثه سقوط فردي از ارتفاعات به درون دره آگاه شدند.
وي اظهار داشت: اين فرد دختري 16 ساله بود كه از ارتفاعات كوه هاي مسجد صاحب الزمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) كرمان به دره آتش واقع در حاشيه شهر كرمان سقوط كرده بود لذا به سرعت يك تيم از پايگاه امداد و نجات كوهستان جمعيت هلال احمر كرمان به محل حادثه اعزام شد.

مسئول روابط عمومي جمعيت هلال احمر استان كرمان گفت: تيم هاي امدادي ابتدا ضمن كنترل علائم حياتي، اقدامات اوليه پيش بيمارستاني را بر روي اين فرد انجام دادند و پس از فيكس كردن كامل مصدوم به پايين كوه انتقال و تحويل عوامل اورژانس كرمان شد.
مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني كرمان نيز در رابطه با اين حادثه بيان كرد: يك نفر از شهروندان كه به قصد كوه نوردي به كوههاي مسجد صاحب الزمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) عزيمت كرده بود به علت خارج شدن از مسير اصلي و نا آشنايي با اصول كوه نوردي دچار حادثه شده و سقوط كرده است.

علي عسكري افزود: اكيپ امداد و نجات كوهستان سازمان آتش نشاني با همكاري ديگر تيم هاي امدادي در كمال دقت و تخصص اقدام به انتقال دختر نوجوان مصدوم كردند.
وي از شهروندان خواست: در طي كوه پيمايي از مسير اصلي خارج نشوند و بدون راهنما اقدام به كوه نوردي نكنند و در صورت گمراه شدن از مسير اصلي با شماره تلفن هاي امدادي تماس گرفته و از ادامه دادن مسير خودداري كنند.

 

كوه هاي صاحب الزمان واقع در شرق شهر كرمان است و در اين عمليات امدادگران و تيم هايي از جمعيت هلال احمر، آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري و اورژانس حضور داشتند.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار