موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
213965
۰۱ اسفند ۱۳۹۸

از اعتماد به نوجوانان ضرر نمی‌کنیم

رییس اداره امور فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اعتماد کردن به نوجوانان و سپردن کار‌ها به آنها، در کنار ایرادات احتمالی ارزشمند است و از اعتماد کردن به نوجوان‌ها ضرر نمی‌کنیم.

به گزارش کودک پرس ، سید صالح خشوعی رییس اداره امور فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و رییس جشنواره “منظومه ستارگان درخشان” گفت: جشنواره‌ منظومه ستارگان که قرار است با همکاری خانه نوجوان و فرهنگسرای پایداری از مراکز فرهنگی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، نوجوانان اصفهانی مستعد ستاره شدن در رشته‌های گوناگون را شناسایی کند، اما با جشنواره‌های استعدادیابی معمول هم متفاوت باشد.

او افزود: نزدیک به ۱۵۰۰ نفر در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند که در گام دوم آن، در سه گروه نوجوانان کنشگر در زمینه‌های هنر‌های تجسمی، موسیقی، هنر‌های نمایشی و صنایع‌دستی، نوجوانان کنشگر در زمینه‌های مدیریت، ابداع و اختراع، رسانه و ادبیات فارسی و نوجوانان کنشگر در زمینه‌های مذهبی، ورزشی، اجتماعی، کسب و کار و نوجوانان دارای معلولیت هنرآفرین تحت آموزش دوره تفکر خلاق قرار می‌گیرند.شرکت‌کنندگان سپس باید برای خوشحالی مردم شهر اصفهان و بر حسب انگیزه و توانایی خود قولی بدهند یا ایده‌ای را ارائه کنند.
رییس جشنواره “منظومه ستارگان درخشان”  ادامه داد: در این خصوص اظهار داشت: کارگاه‌های تفکر خلاق ویژه نوجوانان شرکت‌کننده در جشنواره منظومه ستارگان درخشان در بهمن ماه با حضور یک مدرس کارآفرینی و خلاقیت، یک قهرمان ایثار و شهادت و همچنین یک سخنران انگیزشی برگزار شد.
خشوعی افزود: پس از برگزاری این دوره، نوجوانان شرکت‌کننده باید ایده یا قول خود را در وب‌سایت جشنواره به نشانی http://manzoomeisf.ir بارگذاری کنند که در نهایت داوری شده و طرح‌های برگزیده انتخاب می‌شوند و احتمالاً نوجوانان برگزیده برای ارائه به صورت حضوری دعوت می‌شوند.
او گفت: در اختتامیه جشنواره ۱۳ قهرمان هر حوزه مدال خود را از دست یکی از قهرمانان ایثار و شهادت دریافت می‌کنند.
خشوعی درباره استفاده از ظرفیت‌های نوجوانان در برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: تلاش کردیم تمام کار‌های مربوط به برگزاری جشنواره منظومه ستارگان درخشان را با استفاده از نوجوانان و نهایتاً جوانان ۲۰ تا ۲۱ ساله به پیش ببریم و از دبیر جشنواره گرفته تا فعالیت‌های حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه و حتی طراحی پوستر‌ها به دست نوجوانان صورت گرفته است. در ادامه نیز این تیم می‌تواند بزرگ‌تر شود و طراحان، خبرنگاران و تیم اجرایی بیشتری داشته باشیم و از همین نوجوانان در برگزاری برنامه‌های سازمان استفاده کنیم.
خشوعی در پایان گفت: امیدوارم اعتماد به نوجوانان در آینده بیشتر اتفاق بیفتد، چون ممکن است ایراداتی در کار آن‌ها وجود داشته باشد، اما ارزشش را دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار