موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
213911
۰۱ اسفند ۱۳۹۸

تقاضای جالب دانش‌‌آموزان مشهدی از نوجوانان کرمانی مشتاق زیارت امام رضا

مدیر منتخب کانون خادمیاران نوجوان استان کرمان با تشریح فعالیت‌های این کانون در استان کرمان گفت: برای اولین بار اتفاقی افتاد و آن اینکه همیشه دانش‌آموزان کرمانی آرزو داشتند به اردوی مشهد بروند اما امسال قضیه برعکس شد.

به گزارش کودک پرس ، احمد نژادی با اشاره به اینکه از سال گذشته دانش آموزان چند مدرسه در مشهد به عنوان خادمیار نوجوان رضوی انتخاب شدند؛ افزود: امسال بنیاد فرهنگی آستان قدس رضوی این کار را گسترش داده و حدود 30 مدرسه در سطح کشور به تعداد دانش آموزان قبلی اضافه کرده است.

مدیر منتخب کانون خادمیاران نوجوان استان کرمان در استان کرمان از میان مدارس غیردولتی سما وابسته به دانشگاه آزاد کرمان، تعداد 100 نفر از دانش آموزان را به عنوان خادمیار نوجوان رضوی انتخاب کردیم که این 100 دانش آموز را به گروه های 15 نفره و هر گروه با یک مربی تقسیم و برای هرکدام از گروه ها اسم یکی از سرداران شهید استان انتخاب کردیم.

 

وی با بیان اینکه این دانش آموزان براساس معیارهایی انتخاب شده و به عنوان خادمیار معرفی کردیم، ادامه داد: این خادمیاران باید خدمت را از مرکز استان و شهر خود انجام دهند تا بعدها بتوانند از ظرفیت های آستان قدس رضوی و شیفت خدمتی حرم مطهر علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) استفاده کنند.

نژادی با اشاره به اینکه ما اینکار را ابتدا از مدرسه شروع و چند پروژه برای کارهای خود تعریف کردیم، افزود: اولین کار و پروژه زنده کردن جلسات نورالبیوت برای قرائت قرآن است که تاکنون نزدیک به 4 جلسه دانش آموزان را روزهای یکشنبه به جلسات نورالبیوت برده و بانی این جلسات خود خانواده دانش آموزان مدرسه است که خود متقاضی شده و دانش آموزان در خانه او حضور می یابند.

 

 

وی با بیان اینکه ایثار و شهادت دومین پروژه است و چون طرح خادمیاری ما با شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی همزمان شد لذا در این راستا کارهایی انجام دادیم، گفت: اولین کار شناخت خود سردار دل ها به دانش آموزان بود و دومین کار اتفاقی است که برای اولین بار افتاد و آن اینکه همیشه دانش آموزان کرمانی آرزو داشتند که به اردوی مشهد بروند اما امسال برعکس شد.

مدیر منتخب کانون خادمیاران نوجوان ادامه داد: با توجه به اینکه مدرسه ما زیرمجموعه دبیرستان پسرانه امام رضا(علیه‌السلام) واحد 9 مشهد است، مدیر دبیرستان مشهد از ما تقاضا کردند که دانش آموزان ما مشتاق هستند تا برای اربعین سردار سلیمانی شرکت کنند و دبیرستان پسرانه سما هم از این موضوع استقبال کرد و هفته گذشته میزبان 65 نفر از دانش آموزان و مربیان این مدرسه در کرمان بودیم.

 

 

وی افزود: این دانش آموزان به کرمان آمدند و از نکات قابل توجه این سفر، اجرای یک سرود دسته جمعی دانش آموزان خادمیار مدرسه امام رضا(علیه‌السلام) مشهد و دبیرستان پسرانه سما در محل گلزار شهدا نزدیک مزار سردار دل ها برگزار شد؛ برگزاری کرسی تلاوت و شبی در محضر قرآن با حضور قاریان نوجوان دبیرستان امام رضا(علیه‌السلام) مشهد و دبیرستان سما کرمان و توزیع نمک و نبات تبرکی حرم امام رضا(علیه‌السلام) از دیگر برنامه های این دانش آموزان بود.

نژادی اظهار داشت: در موضوع ایثار و شهادت توانستیم تعدادی از دانش آموزان را دعوت کرده و آن ها را با سیره و منش سردار سلیمانی آشنا کنیم؛ علاوه بر این، برپایی موکب خادمیاران نوجوان رضوی در گلزار شهدای کرمان و انجام 90 درصد کارها توسط خود دانش آموزان و خانواده ها برای پذیرایی از زائران سردار دل ها از دیگر فعالیت های این گروه به شمار می رود.

 

 

وی تهیه اقلام مصرفی برای خانواده های بی بضاعت، پیشنهاد تهیه جهیزیه برای نوعروسانی که از لحاظ مالی مشکل دارند؛ پیگیری اردوهای جهادی در شهر کرمان، پیگیری برگزاری چهارشنبه های امام رضایی با قرائت زیارت امین الله در صبحگاه مدارس، غبارروبی مساجد شهر و محله به ویژه مساجد نزدیک مدارس را از دیگر فعالیت های قابل ذکر خادمیاران نوجوان فهرست کرد.

مدیر منتخب کانون خادمیاران نوجوان استان کرمان با بیان اینکه یکی از نکات مهم بحث خادمیاری این است دانش آموز باید خدمت را از داخل خانه شروع کند لذا امتیازاتی برای این امر از جمله کمک به والدین در خانه و… در نظر گرفتیم، افزود: در بخش فضای مجازی و راه اندازی هشتک انتقام سخت و… نیز فعالیت های انجام می شود.

 

وی افزود: طرح های دیگری نیز مدنظر داریم که براساس مقتضیات زمان جلو می رویم البته همه این کارها در راستای فعالیت های بنیاد فرهنگی آستان قدس رضوی است و ما چیزی از پیش خودمان انجام نمی دهیم و ممکن است نظریه و پیشنهاد داشته باشیم اما همه مسائل زیر نظر بنیاد فرهنگی قدس صورت می گیرد.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار