موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
213873
۳۰ بهمن ۱۳۹۸

برنامه‌ریزی برای کتاب‌خوانی مادر و کودک در اولویت است

نشست کتابخوان تخصصی مهربانو به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) در نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی در شیراز برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در این نشست با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) الگوی دو عالم است و باید از او تأسی بجوییم، گفت: حضور موثر اجتماعی و در جامعه بودن، همسرداری، فرزند پروری شایسته و اخلاق‌مداری، ویژگی‌های حضرت فاطمه است که باید الگوی تمامی زنان جامعه باشد. اگر ما نتوانیم فاطمه(سلام‌الله علیها) را آنچنان که شایسته است به جامعه بشناسانیم، به بیراه  رفته‌ایم.

زهرا افتخاری با اشاره به اهداف کتاب‌خوانی افزود: لذت بردن، یاد گرفتن و قصد تصمیم گرفتن، سه هدف اصلی کتاب‌خوانی است که خوشبختانه مادران و بانوان ما در این سه هدف خوش درخشیدند. به گفته‌ی او تحقیقات جدید نشان داده که اخیرا میزان گرایش بانوان به کتاب‌خوانی بیشتر از مردان است.

مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی استان فارس نیز در این نشست با اشاره به این‌که خانواده، بنیان جامعه است، گفت: مادر، مهم‌ترین نقش را در خانواده و تربیت فرزندان دارد. شخصیت هر فرد در کودکی شکل می‌گیرد و دوران کودکی نیز با مادر سپری می‌شود.

منوچهری برنامه‌ریزی در حوزه کتاب‌خوانی مادر و کودک را از اولویت‌های این مجموعه برشمرد و گفت: سال گذشته سمینار «زن، کتاب، سواد زندگی» با موضوع بررسی نقش و جایگاه مادران در ترویج کتاب‌خوانی در شهر شیراز برگزار شد. در این برنامه با حضور ۲۵ استاد دانشگاه و فعالان حوزه ادبیات و زنان، راهکارهای ترویج کتاب‌خوانی در حوزه زنان و مباحث در این خصوص بحث و بررسی شد که  حاصل آن کتابی از مجموعه مقالات مطرح  شده است که به زودی منتشر خواهد شد.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار