موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
213816
۲۹ بهمن ۱۳۹۸

جشنواره داستان‌نویسی«فیلمان» برگزیدگان خود را شناخت

نخستین جشنواره داستان‌نویسی جوان و نوجوان با عنوان «فیلمان» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش کودک پرس ، نخستین جشنواره داستان‌نویسی جوان و نوجوان با عنوان «فیلمان» به میزبانی شهرستان آبدانان، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، جمعی از مسئولان و علاقه مندان به داستان نویسی و با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: ایجاد جریان رقابت فعالانه در داستان‌نویسی جهت پویایی این هنر ادبی در بین نسل نوجوان و جوان، تقویت انگیزه امید و علاقه در نسل نوجوان برای تلاش در زمینه داستان‌نویسی و تقویت همگرایی دو نسل جوان و جوان داستان‌نویس در یک رقابت پویا از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 عمران خودآموز با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی نقش مهمی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی رشته‌های مختلف فرهنگی، ادبی و هنری در استان خواهد داشت، افزود: بخش‌های این جشنواره شامل داستان کوتاه و بلند نوجوان برای سنین (۱۰ الی ۲۰ سال) و داستان کوتاه و بلند جوان (۲۰ الی ۴۰ سال) با موضوع آزاد بود.

 

گفتنی است در پایان این مراسم، در بخش داستان کوتاه نوجوان به ترتیب، اسامه جوشن از شهرستان آبدانان، عارف حسنعلی از شهرستان دهلران، سیده شیلان حسینی از شهرستان دهلران و  در  بخش داستان بلند نوجوان، نگار اسکندری از شهرستان آبدانان، کوثر خیود از شهرستان آبدانان و ساغر مرادخانی از شهرستان آبدانان حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

همچنین در  بخش داستان کوتاه جوان،ایوب چاوران از شهرستان آبدانان، زیبا یوسفی از شهرستان دهلران، کبری انصاریان مقدم از شهرستان دهلران و در  بخش داستان بلند جوان، علی خانمرادی از شهرستان دهلران، خدیجه مرادبیگی از شهرستان دره شهر و  ثریا روشنی از شهرستان دهلران رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان ایلام از زمان اعلام فراخوان این جشنواره،  بیش از ۱۰۰ اثر داستانی از جوانان و نوجوانان این استان به دبیرخانه نخستین جشنواره داستان نویسی فیلمان ارسال شد.

 

«یونس قیطانی» بیان کرد: این جشنواره که به همت انجمن شعر و ادب نوید با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبدانان و موسسه گل بابونه بهار برگزار شد که زمینه ساز تقویت جریان داستن نویسی در استان خواهد بود.

 

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار