موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
213691
۲۷ بهمن ۱۳۹۸

اهدای عضو نوجوان اسدآبادی به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید

مسوول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اهدای کبد، کلیه‌ها و قلب دختر ۱۲ ساله اسدآبادی که دچار مرگ مغزی شده بود، به چهار بیمار حیات دوباره بخشید.

به گزارش کودک پرس ، مجید حمیدی اظهار داشت: یک دختر ۱۲ ساله به علت بیماری «آنوریسم مغزی» دچار سردرد و تهوع شده و به بیمارستان منتقل شد.

وی با بیان اینکه این دختر دچار مرگ مغزی شده و به کما رفت اضافه کرد: «آنوریسم مغزی» موجب نازک و گشاد شدن جداره رگ شده که در ادامه پارگی رگ، مرگ بیمار را رقم می زند.

 

مسوول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: با کسب رضایت از خانواده این دختر نوجوان چهار عضو بدن و نسوج آن اهدا شده و به چهار بیمار نیازمند به عضو زندگی دوباره بخشید.

حمیدی گفت: هم اینک ۶۰ تا ۷۰ بیمار نیازمند به عضو در این استان منتظر دریافت کلیه هستند اما آماری از نیازمندان به سایر اعضای مورد نیاز نظیر کبد و قلب در دست نیست.

وی اضافه کرد: ۱۱ ماهه سالجاری ۱۵ مورد اهدای عضو توسط همدانی ها صورت گرفته که ۱۱ مورد آن در داخل استان و چهار مورد آن در خارج از استان بوده است.

مسوول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: واحد تخصیص عضو در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر بوده و آنها بر اساس گروه خونی و شرایط اضطراری به بیمار نیازمند برای دریافت عضو اطلاع رسانی می کنند.

 

حمیدی گفت: هر ۲ ساعت یک نفر به علت نرسیدن عضو جان می بازد و هر ۱۰ دقیقه یک نفر به افراد نیازمند عضو اضافه می شود در حالیکه هر ۱۲ ساعت یک مورد پیوند عضو صورت می گیرد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار