213614
۲۴ بهمن ۱۳۹۸

سیاست بهزیستی رفتن به سمت حمایت از کودکان در قالب خانواده

مدیرکل امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور درباره کودکانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، توضیحاتی داد.

به گزارش کودک پرس ، سعید بابایی مدیرکل امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور درباره کودکانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، اظهار کرد: کودکان ۳ تا ۶ در خانه نوباوگان، ۶ تا ۱۲ در خانه کودکان و ۱۲ تا ۱۸ در خانه نوجوانان سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

بابایی بیان کرد: هدف ما در ابتدا این است که هر چه سریع‌تر فرزندان در قالب خانه‌های امین موقت و یا فرزند خواندگی وارد خانواده‌ها شوند، بهزیستی برای این کار تقویت کلینیک‌های مددکاری همکار را در دستور کار خود قرار داده است چراکه سیاست بهزیستی رفتن به سمت حمایت و مراقبت از کودکان در خانواده است.

مدیرکل امور کودک و نوجوان بهزیستی ادامه داد: پروتکل‌های پذیرش فرزندخواندگی و فرزندان در خانواده، مورد بازنگری قرار گرفته و در حال پیگیری و تقویت است.

 

بابایی گفت: سعی شده مراکزی که فقط مجوز یک رده سنی دارند، بتوانند با رشد بچه ها، مجوز رده بالاتر را کسب نمایند تا کودکان بتوانند بعد از بزرگ شدن در همان مراکز ساکن باشند البته با توجه به این که بچه‌ها با هم در یک رده سنی نیستند تلفیق و این انتقال دشوار است.

وی درباره وابستگی بین کودکان در مراکز، تصریح کرد: فرایند نگهداری فرزندان در سنین مختلف حساسیت‌هایی دارد، در حالت عادی نیز دو برادر به هم وابستگی دارند و وابستگی بین دو کودک در سریال بچه مهندس ایجاد شده بود با واقعیت کمی متفاوت است چراکه سریال بچه مهندس بیشتر یک درام بود.

 

مدیرکل امور کودک و نوجوان بهزیستی اضافه کرد: با وجود این که بین کودکان در مراکز وابستگی ایجاد می‌شود، اما شواهد چنین می‌گوید که حس صاحب خانواده شدن، بر دور شدن از هم سن و سال‌ها برتر است، به عنوان مثال هنگامی که کودکان مدرسه خود را تغییر می‌دهند، دلشان برای همکلاسی‌هایشان تنگ می‌شود، اما در این نمونه بحث یافتن یک خانواده است که اصلا قابل قیاس با هم نیستند.

 

بابایی ادامه داد: سودی که از انتقال به خانواده چه امین موقت و چه فرزندخواندگی به کودکان می‌رسد به مراتب بالاتر از دلتنگی احتمالی چند روزه است، اما در داخل مراکز مددکار و روان شناس است که یکی از وظایف آن‌ها رسیدگی به وضعیت روحی و روانی فرزندان است.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار