موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
213542
۲۳ بهمن ۱۳۹۸

چند پیشنهاد عالی برای صبحانه کودک

یک متخصص تغذیه با اشاره به موادغذایی مورد نیاز کودکان چند پیشنهاد مقوی و سالم برای سلامت کودکان داد.

به گزارش کودک پرس ، خدیجه رحمانی متخصص تغذیه درباره چگونگی مواد غذایی صبحانه کودکان اظهار کرد: تغذیه صحیح نه تنها موجب بهبود رشد جسمانی کودکان می‌شود بلکه می‌تواند بر قدرت یادگیری و فعالیت‌های ذهنی آن‌ها هم اثر بگذارد.

او افزود: کمبود‌های غذایی و اختلالات تغذیه‌ای موجب کاهش قدرت یادگیری و تمرکز کودکان می‌شود و به همین ترتیب موجب افت تحصیلی دانش آموزان خواهد شد؛ بنابراین والدین باید به تغذیه صحیح کودکان خود توجه بسیاری داشته باشند و نیاز‌های غذایی آن‌ها را تامین کنند.

 

رحمانی بیان کرد: مادران در برنامه غذایی کودکان خود به خصوص در وعده صبحانه باید از همه مواد غذایی مفید استفاده کنند زیرا ترکیب انواع مواد غذایی سالم علاوه بر زیبایی سفره، فواید و خواص خوبی برای کودک خواهند داشت.  مواد غذایی صبحانه باید شامل غلات، لبنیات، آب میوه‌های طبیعی، شیره انگور، کره، مربا، حلیم، انواع مغز‌ها و تخم مرغ باشد.

 

بهترین صبحانه برای کودکان چیست؟

او گفت: با توجه به این که کودکان در حال رشد هستند باید تمام مواد مغذی نیازمند هستند. بهتر است خانواده‌ها نسبت به مواد غذایی کودکان خود کوتاهی نکنند.

پنیر و گردو

یکی از صبحانه‌های مقوی معروف ایرانی‌ها پنیرو گردو است. خانواده‌ها می‌توانند به طرق‌های مختلف از پنیر و گردو در برنامه‌های غذایی کودکان استفاده کنند.

کره‌ی بادام زمینی

کره بادام زمینی بهترین صبحانه برای کودک محسوب می‌شود. می‌توانند آن را روی نان یا پنکیک زده و روی آن مقداری عسل و موز بریزند.

برشتوک همراه مغز‌ها

برشتوک را علاوه بر شیر ساده می‌توانند با شیر طعم‌دار نیز درست کنند زیرا کودکان زیادی اشتیاق به این نوع صبحانه نشان می‌دهند. مادران می‌توانند برای مقوی‌تر کردن این صبحانه از کشمش، بادام و میوه‌های خشک استفاده کنند.

پنکیک خانگی

مادران برای تهیه این غذای خوشمزه مقداری آرد، تخم مرغ و شیر را مخلوط کرده و آن را سرخ کنند. برای خوشمزه‌تر و مغذی‌تر کردن آن می‌توانند روی آن عسل یا شیره انگور بریزند.

عدسی

عدسی جزو بهترین صبحانه‌ها برای کودک به شمار می‌رود. اول عدس را همراه سیب زمینی خرد شده خوب بپزند و مقداری رب گوجه فرنگی و آبلیمو برای خوشمزه‌تر کردن به آن اضافه کنند.

نیمرو با شوید

اکثر کودکان از تخم مرغ خوششان می‌آید. مادران می‌توانند برای جذاب‌تر شدن نیمرو، تخم مرغ را در قالب بریزند و سرخ کنند و روی آن شوید یا از سبزی‌های معطر دیگر هم به کار ببرند.

خاگینه

خاگینه به دلیل شیرین بودن برای کودکان جذاب و در عین حال بسیار مقوی است.

سالاد میوه با ماست عسل

یک بشقاب از میوه‌های تازه و رنگارنگ، علاوه بر تامین ویتامین‌های مورد نیاز باعث جذاب‌تر شدن سفره صبحانه نیز می‌شود. روی میوه‌ها بهتر است مقداری عسل یا شربت آلبالو اضافه کنند.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار