موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
213460
۲۲ بهمن ۱۳۹۸

«مشاوره و آزمون» برای کنترل استرس

«مشاوره و آزمون» از راهکارهای کنترل بزرگ‌ترین چالش زندگی نوجوان و جوانان یعنی کنکور می‌گوید.

به گزارش کودک پرس ، «مشاوره و آزمون» مهم ترین و موثرترین راهکارهای کاهش استرس و اضطراب در دانش آموزانی که آزمون های مهم و سرنوشت ساز همچون کنکور را پیش رو دارند بررسی  و ارائه می کند.

بابک حسن زاده تهیه کننده این برنامه با اشاره به آسیب های ناشی از استرس در میان دانش آموزان گفت: تلاش می کنیم تا با ارائه روش های کاربردی به والدین و محصلان روش های کنترل استرس در آزمون های متعدد بخصوص کنکور را بیاموزیم.

وی همچنین آموزش تکنیک های افزایش کارایی و تمرکز در مطالعه را از دیگر موضوعات این برنامه دانست و افزود: یکی دیگر از اهداف برنامه پیشنهاد تکنیک های روز، اصول مشاوره و برنامه ریزی صحیح برای یادگیری توام با تمرکز است.

تهیه کننده «مشاوره و آزمون» از بخش های مختلف برنامه نام برد و گفت: برای برنامه آیتم های مختلفی طراحی شده که از آن جمله می توان به «یک نکته» اشاره کرد. این آیتم شامل گفتگو با متخصصان تغذیه و ارائه دستورالعمل های صحیح غذایی و تغذیه سالم برای دانش آموزان است.

 

وی ادامه داد: در این بخش از متخصصان طب فیزیکی و توان بخشی برای ارائه اصول ارگونومی، کارشناسان نورولوژی به منظورآگاهی دانش آموزان از میزان خواب کافی، بهداشت خواب و تاثیر آن در مطالعه مفید، حافظه و چگونگی تقویت آن و… دعوت می شود. همچنین «یک نکته» راهکارهای موثر کاهش استرس و اضطراب از نظر روان پزشکان و روان شناسان به بحث می گذارد.

دکتر حسن زاده تولید موشن گرافی های جذاب را از دیگر بخش های برنامه دانست که به اصلی ترین اصول و راهکارهای افزایش موفقیت و کاهش استرس اشاره می کند و افزود: با دعوت از مشاوران مجرب تحصیلی، به پرسش های دانش آموزان و والدین آنها که به سامانه پیامک برنامه ارسال شده، پاسخ داده می شود. هدف از این پاسخ گویی ها برطرف کردن اصلی ترین دغدغه ها و مشکلات دانش آموزان برای غلبه بر ترس ها و اضطراب بزرگ ترین دغدغه ذهنی شان در روزهای کنکور است.

 

برنامه «مشاوره و آزمون» هر روز شنبه تا چهارشنبه به صورت زنده از ساعت 19:30 تا 20 روی آنتن شبکه سلامت می رود. تکرار هر برنامه روز 9:30 روز بعد پخش می شود.

 

 

 

منبع: اطلاع رسانی سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار