موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
213437
۲۱ بهمن ۱۳۹۸

کتاب را خوشمزه بخوانیم!

مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب با اشاره به برنامه‌های متعدد این مرکز در دهه فجر گفت: برنامه «خوشمزه کتاب بخوانیم» با هدف نزدیکی ارتباط مادران با دختران نوجوان برنامه‌ریزی و در ایام دهه فجر برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، لیلا لندی اصفهانی در خصوص برنامه خوشمزه کتاب بخوانیم اظهار کرد: در طرح «خوشمزه کتاب بخوانیم» محور اصلی کتاب بود تا علاوه بر اهمیت فرهنگ مطالعه، استناددهی به کتاب هم آموزش داده شود؛ در این برنامه مادران به همراه دختران از کتاب‌های آشپزی دستور پخت غذایی را دنبال و ساعتی را در کنار هم آشپزی کردند و به مسابقه پرداختند.

وی با اشاره به اینکه برنامه «خوشمزه کتاب بخوانیم» در چهار بخش تعریف شد، تصریح کرد: در این برنامه در بخش «بازی ساز خلاق» کتابی به نویسندگی خدیجه سادات موسویان با چهار بازی فکری تحت عناوین ابلون، قورباغه، هوشمند، اتلو در اختیار مادران و دختران قرارگرفت و همین کتاب به عنوان هدیه به آنها ارائه شد.

مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب به مرحله سوم برنامه «خوشمزه کتاب بخوانیم» اشاره کرد که در آن مادر و دختر نوجوان به همراه یکدیگر در محیط کتابخانه قرار می گیرند و تصریح کرد: در این مرحله مادر و دختر با فضای کتابخانه و نحوه تنظیم کتاب و انتشارات و مجموعه کتابخانه آشنا شده و توانستند با عضویت در کتابخانه کتاب مورد علاقه خود را به امانت ببرند.

لندی اصفهانی با اشاره به مرحله چهارم گفت: در این مرحله مادر و دختر با کتابخانه گردی، کتابهای مورد علاقه خود را شناسایی و با کتاب انس گرفتند.

وی افزود: این برنامه تاکنون توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) از مناطق هشت، سه و یک شهرداری در مرکزتخصصی بانوان آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به صورت رایگان برگزار شده و با استقبال بسیار خوب توسط مادران و دختران روبرو شده است.

مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب با اشاره به برنامه‌های دیگر این مجموعه در دهه فجر گفت: «با من ببین، با من بمان» به مناسبت دهه فجر ویژه کودکان کار به همراه مادرانشان که توسط سازمانهای مردم نهاد شناسایی شدند، در این مرکز برگزار شد. در این برنامه بر روی شعارهای انقلابی، دومینو چیده و پس از پایان برنامه به این کودکان هدیه ای داده شد.

لندی اصفهانی با تاکید بر اینکه برگزاری این برنامه ها با هدف توانمندی مادران اقشار آسیب پذیر است، اظهار کرد: در این برنامه ها سعی شده نسبت به شرایط موجود، مادران با توانمند شدن و سپردن به مراکز کارآفرینی از اعتماد به نفس کافی برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه دیگری هم با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و اداره بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس که در گلستان شهدا برگزار می شود، گفت: همزمان با روز شهادت ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا و به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی تندیس یادبودی به این خانواده ها داده می شود. از نوزدهم تا بیست و دوم بهمن ماه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به همراه تمام دستگاه ها به مدیریت استانداری به دیدار خانواده های شهدا در استان اصفهان خواهند رفت.

مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب با اشاره به برنامه «زن، مشارکت و تولید» گفت: این برنامه به صورت مشترک با اتاق بازرگانی و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری صبح یکشنبه در کتابخانه مرکزی برگزار می شود. از روز شنبه تا دوشنبه هم افتتاح نمایشگاه قرآنی «قران و عترت» هم به طور مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار