موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
213402
۲۱ بهمن ۱۳۹۸

ماده مخدر صنعتی، مهمترین خطری که جوانان را تهدید می‌کند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: مهمترین خطری که قشر جوان و نوجوان را تهدید می‌کند گسترش استفاده از ماده مخدر صنعتی است.

به گزارش کودک پرس ، رحمان حریری با بیان اینکه براساس آخرین آمار کردستان در رتبه ۲۲ کشور از لحاظ اعتیاد قرار دارد،گفت: این استان جزو ۱۰ استان پاک کشور محسوب می‌شود که نشان می‌دهد از وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط برخوردار است.

او افزود:با این وجود، آمار اعتیاد طی ۱۵ سال اخیر در کردستان ۲ برابر شده که نگران کننده است و اکنون ۲.۸ درصد جمعیت این استان براساس آمار‌های رسمی به مواد مخدر اعتیاد دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان از کشف یک تُن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در مناطق مختلف این استان خبر داد و گفت: کشفیات نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته که آمار نگران کننده‌ای است.

حریری بیان کرد: مهمترین قشر جامعه از لحاظ سنی که در معرض خطر گرایش به اعتیاد قراردارد، قشر جوان ونوجوان است.

او بیشترین اعتیاد در کردستان را مربوط به رده سنی بین ۱۵ تا ۳۰ سال دانست و گفت: در حال حاضر مهمترین خطری که قشر جوان و نوجوان را تهدید می‌کند گسترش استفاده از ماده مخدر صنعتی از جمله گُل و قرص‌های روانگردان و اعتیادآور شب امتحان است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان  بر لزوم حساسیت خانواده‌ها در بحث پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این حوزه با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها گام‌های خوبی برداشته تا اطلاعات کافی در اختیار خانواده‌ها و قشر جوان در خصوص معضل اعتیاد قرار گیرد.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار