موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
213363
۲۰ بهمن ۱۳۹۸

انتظار پوران درخشنده در میان کودکان و نوجوانان سیل‌زده از اهالی هنر

پوران درخشنده کارگردان سینما با حضور در میان مردم مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان مخصوصا کودکان و نوجوانان نسبت به فعالیت‌های هنری برای آنها نکاتی را عنوان کرد.

به گزارش کودک پرس ، این کارگردان سینما و رئیس مرکز گسترش سینمای کودک و نوجوان با بیان این که امسال به فکر برگزاری برنامه‌ای ویژه در ایام جشنواره فیلم فجر و برای کودکان محروم کشورمان بوده‌اند به ایسنا اظهار کرد: همزمان با جشنواره فجر، تصمیم گرفتیم در کنار کودکان سیل‌زده سیستان و بلوچستان باشیم و به همین دلیل هم با بنیاد سینمایی فارابی گفت‌وگو داشتیم. آن‌ها هم بسیار استقبال کردند و با همدلی که به وجود آمد توانستیم برنامه «بچه‌های آفتاب» را در کنار ویژه برنامه‌های «سیمرغ پروانه‌ها» برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با کمک بنیاد فارابی و چند خیر، هدایایی را برای بچه‌ها تهیه کردیم و هنرمندان عزیزی همراهمان شدند تا آفتاب مهربانی را در این استان پر رنگ‌تر کنیم. بسیار خوشحال هستم که به این استان آمدم. توانستم مشکلات بچه‌های این منطقه و فرهنگ و نوع زندگی‌شان را بهتر بفهمیم و به این موضوع فکر کنیم که به عنوان سینماگر چه کارهایی از دستمان بر می‌آید. چه فیلم‌هایی در این منطقه باید ساخته شود و این که در این منطقه محروم آیا باید سینما بسازیم یا خیر و کسانی که می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند را تشویق کنیم که فعالیت‌های عمرانی را در این منطقه جدی بگیرند. اینجا با بچه‌های نخبه‌ای آشنا شدیم که در سنین پایین پر از ایده و استعداد بودند.

این کارگردان سینما همچنین گفت: باید بدانیم که برای ساخت سیستان و بلوچستان مسئولیت سختی داریم. زندگی ما سینماگران با مردم است. سینما نمی‌تواند جدا از مردم باشد و جدایی از مسئولیت‌های اجتماعی ما شکل بگیرد. بچه‌ها در سیستان و بلوچستان نیاز دارند آگاهی پیدا کنند و مدرسه داشته باشند. زیرساخت‌ها در این جا خیلی مهم است. ساخت مدرسه در این منطقه بسیار مهم است. روستاها فاصله زیادی با هم دارند و حتی مدارس یک کلاسه هم می‌تواند کمک خوبی برای بچه‌ها باشد.

رئیس مرکز گسترش سینمای کودک و نوجوان با بیان این که مردم سیستان و بلوچستان با وجود محرومیت‌هایی که دارند، اما بسیار انسان‌های با عزت نفس و با مناعت طبعی هستند؛ عنوان کرد: آمدن به این منطقه به اتفاق همکاران خوبمان برای ما موقعیتی خیر بود. شاید اگر سیل نبود، این همه توانمندی و مهربانی این مردم را نمی‌توانستم ببینم.

 

این کارگردان و فیلمنامه‌نویس اظهار داشت: چابهار پر از قصه است. چرا این مناطق را برای ساخت فیلم انتخاب نکنیم. زیبایی‌های زیادی دیدم. اینجا خیلی چیزها هنوز بکر است و اگر بخواهم فیلمی بسازم شاید به این منطقه بیایم.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار