موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
213334
۲۰ بهمن ۱۳۹۸

خشونت‌های جسمانی در صدر موارد کودک‌آزاری

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره خشنونت‌هایی که نسبت به کودکان صورت می‌گیرد، توضیحاتی داد.

به گزارش کودک پرس ، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره خشنونت هایی که نسبت به کودکان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: بیشترین نوع خشنونت نسبت به کودکان که در دنیا ثبت می‌شود، عمدتا خشونت های فیزیکی و جسمی است.

وی بیان کرد: عمده گزارش هایی که از طریق ۱۲۳ به ما گزارش می‌شود همان خشونت های فیزیکی است هرچند که خشونت های روانی آثار پایدارتری دارد به همین دلیل تنها آسیب رسانی جسمی به کودک ملاک نیست چراکه حضور کودکان در شرایط سخت به طور مداوم، توهین و تحقیر کودکان به عنوان خشونت قلمداد می‌شود که آن را باید در نظر بگیریم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در بحث کودک آزاری نکته حائز اهمیت آن است که اثراتشان تا سن بزرگسالی باقی می‌ماند چراکه ۷۰ درصد از کودک آزاری مزمن باعث کاهش بهره وری در بزرگسالی می‌شود پس نمی‌توان اینطور فکر کرد که بعد از مدتی کوتاه آثار این مشکلات فراموش می‌شود.

 

فرید ادامه داد: بنابراین ضرورت دارد که بر موضوع پیشگیری از کودک آزاری اقداماتی را انجام دهیم، پس آموزش های لازم به خود کودک و مراقبین آن همچنین شناسایی به موقع موارد کودک آزاری می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگارانجوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار