موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
213283
۱۹ بهمن ۱۳۹۸

سرمایه‌گذاری بر روی پرورش اندیشه نونهالان، بزرگترین سرمایه‌گذاری و از بهترین عبادات است

اعضای کمیته کودک و نوجوان دهه فجر، کارکنان کانون استان و جمعی از کودکان ونوجوانان منتخب عضو مراکز فرهنگی و هنری کانون صبح روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۸ با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار کردند.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای کارگروه کمیته کودک و نوجوان ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کارکنان و مربیان کانون و جمعی از اعضای منتخب مراکز بیرجند  گفت: سرمایه گذاری که بر روی پرورش اندیشه نونهالان می شود، بزرگترین سرمایه گذاری است و از بهترین عبادات محسوب می شود، لذا خیلی به آن اهمیت دهید.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین سرمایه‌ی انسان، فکر است، اظهار کرد: چه زیبا بود اگر خانواده‌ها که بهترین دلسوزان فرزندانشان هستند، در کنار همه ی تلاش ها، کوشش ها و احساساتی که دارند و انواع نیازهای فرزندان عزیز خود را برآورده می کنند، بخشی را نیز حساب شده و کارشناسی شده برای پرورش فکری فرزندان خود باز می گذاشتند.

 وی افزود: اگرچه زمینه های نسبی در جهت پرورش فکری کودکان وجود دارد زیرا خانه، خانه مسلمانان است و خود به خود روی فکر فرزندان تاثیر می گذارد، اما این میزان کافی نیست.

 نماینده‌ی ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: خداوند به شما مدیران محترم و اساتید ارزشمند، توفیقی بزرگ عطا کرده است زیرا در بخش پرورش فکری کودکان، مکمل خانواده ها هستید.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: امیدواریم در بخش های پیش رو، از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه، در نهایت فرزندانی که تحویل جامعه داده می شوند جوان‌هایی باشند که هم در مدیریت زندگی خودشان به سعادت برسند و هم در مدیریت جامعه، خدمت بی بدیل کنند.

 وی با بیان اینکه هر مسئله ای را با فکر می توان به نتیجه رساند و اصولا از انسان به اندیشه تعبیر می شود، گفت: چشم، گوش و امکانات همه ابزار هستند اما خود انسان اندیشه است و اگر این اندیشه پرورش پیدا کند و بر منابع اصلی از جمله منبع فطرت، عقل، وحی و کشف به حقایق برسد آن زمان همه ی مردم سلمان فارسی، ابوذر غفاری، زینب کبری(س) خواهند شد اما اگر به این حد نصاب نمی رسند، پیداست که به اندیشه ها عمل نکرده اند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه هیچ کار خیری به اندازه پرورش اندیشه وجود ندارد، ادامه داد: عالم مادی و زندگی این جهانی، عالم تزاحم است و ما در مرحله‌ی آزمایش قرار داریم، اما اگر در اندیشه موفق شویم مزاحمت ها برداشته می شود زیرا اندیشه، ما را به آن مرحله ای از کمال می رساند که در آنجا تزاحم وجود ندارد.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: بعثت پیغمبران بر این بوده است که انسان ها بر روی خط انسانیت و معنویت خود بمانند و همه به کمال برسند.

 وی خاطر نشان کرد: قبل از هر عملی، رفتاری، گفتاری، قلمی، امضایی و قدمی، باید فکر کرد، فکر به اینکه حق چیست و نتیجه ی نهایی چه خواهد شد، و این همان خواسته عقل است .

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در روایات آمده است که یک لحظه فکر کردن از یک سال عبادت و همچنین از هفتاد سال عبادات بهتر است، تصریح کرد: فکر عبادت است و از بهترین عبادت ها است اما تا زمانی که بر روی یک موضوع انحرافی نباشد.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: این کودکان و نوجوانان مهربان و جوانان گرامی هر کدام یک آیت الله شهید مطهری، ابوعلی سینا و مالک اشتر هستند.

 وی یادآور شد: آن دشمنی که خطا کرد و سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و همراهانش را به شهادت رساند، فکر می کرد اگر این مالک اشتر را از سر راه خود بردارد، جمهوری اسلامی زمین‌گیر می شود اما وقتی تشییع جنازه حاج قاسم شروع شد، ترامپ رئیس جمهور آمریکا وحشت کرد، لذا باید گفت شما هر کدام یک حاج قاسم سلیمانی در زمینه‌ی مسئولیت خودتان هستید.

 امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه زمینه برای رسیدن انسان‌ها به کمال وجود دارد، افزود: زن های بزرگی که در طول تاریخ بودند و به عنوان اسوه نامشان در قرآن و تاریخ آمده، شما فرزندان همان ها هستید.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: سرمایه گذاری که بر روی پرورش اندیشه نونهالان می شود بزرگترین سرمایه گذاری است و از بهترین عبادات محسوب می شود، لذا خیلی به آن اهمیت دهید.

 وی در پایان گفت: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که پرورش یک انسان از نظر اندیشه، از همه ی آنچه که آفتاب بر آن می تابد بیشتر است.

در ابتدای این دیدار طاهره حمیدی مدیر کل کانون و مسئول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر طی سخنانی ضمن تبریک ایام دهه فجر گزارشی از اهم فعالیت‌های کمیته کودک  نوجوان ستاد چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب ارایه کرد.

 حمیدی در سخنان خود کودکان ونوجوانان را وارثان شجره طیبه و حافظان انقلاب دانست و گفت: ایام دهه مبارک فجر فرصت مناسبی است تا کودکان ونوجوانان را با دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی بیشتر از گذشته آشنا کنیم.

وی افزود : کودکان ونوجوانان اگرچه به شکل مستقیم در جریان پیروزی انقلاب نبوده اند اما با درک مفاهمیم انقلاب و رشادت‌های شهدای انقلاب همانند جان خود از ارزشهای انقلاب حفاظت می کنند.

مسئول کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان گفت: بیش از ۴۰۰ برنامه شاخص توسط دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه کودک و نوجوان در سطح استان با برنامه ریزی دقیق و منسجم و در قالب بیان غیر مستقیم  درحال اجرا است که از شاخص ترین آن می توان به تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب، تجلیل از خانواده و فرزندان شهدای مدافع حرم و مدافع وطن، فضا سازی اماکن، دیدار با شخصیت‌های برجسته انقلابی استان، دیدار با ائمه جمعه و مسئولان استانی و شهرستانی، اعزام کاروان‌های پیک امید به مناطق محروم و مرزی استان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، مهرواره های مختلف هنری و ادبی از جمله مهرواره «خدا حافظ سردار» و مسابقه ملی خوشنویسی و نقاشی «همچون پدر مهربان» ویژه شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی و… می توان اشاره کرد.

حمیدی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را از برنامه های اولویت دار کانون دانست و افزود: در ایام دهه مبارک فجر طرح های عمرانی و خدماتی در حوزه کودک و نوجوان نیزدر دست اقدام است که از آن جمله می توان به افتتاح آسمان نمای دیجیتال در شهرهای بیرجند ، فردوس و طبس و افتتاح دومین کتابخانه سیار روستایی و مرکز فراگیر کانون در شهرستان قاین اشاره کرد.

گفتنی است در این دیدار که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته کودک و نوجوان و جمعی از اعضای منتخب مراکز کانون برگزار شد، متن ادبی در خصوص شهادت شهید قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش  توسط «امیر حسام مجیدی» عضو نوجوان  کانون شماره دو بیرجند  قرائت و کودکان ونوجوانان حاضر با آرمان‌های این شهدا تجدید پیمان کردند .

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار