موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
213274
۱۹ بهمن ۱۳۹۸

کاروان «بچه‌های آفتاب» به ایستگاه آخر رسید

پویش «بچه‌های آفتاب» در خلال برنامه‌های سیمرغ پروانه‌ها، به طور ویژه در منطقه چابهار و روستا‌های سیل‌زده اطراف برگزار شد و با همراهی هنرمندان کودک و نوجوان، لبخند و شادی را برای کودکان این مناطق به ارمغان آورد.

به گزارش کودک پرس ، پویش «بچه‌های آفتاب» با حضور هنرمندانی همچون پوران درخشنده رئیس مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، مهران رجبی، بهنوش بختیاری، سید جواد هاشمی، بازیگران سینما و تلویزیون، سید مجتبی ظریفیان (عمو مهربان) و آزیتا رضایی (خاله رویا) و همچنین حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، حسن آقاکریمی تهیه کننده سینما و تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی چابهار و مجید قناد و تیم هنرمندان همراهش، حسین ریگی فیلمساز و جمعی دیگر از هنرمندان در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

کاروان «بچه‌های آفتاب» صبح روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون کشور و مسئولان فرهنگی در شهر چابهار حرکت خود را آغاز کرد.

 

نخستین مقصد این کاروان روستای سیل‌زده «عورک» بود، هنرمندان و مسوولان حاضر در کاروان دیداری صمیمانه با کودکان و خانواده‌های سیل‌زده داشتند.

در ادامه، برنامه‌های ویژه‌ای با حضور کاروان «بچه‌های آفتاب» در روستای پلان استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

حضور در اسکله شهید بهشتی نیز شبی به یادماندنی را برای خانواده‌ها و کودکان چابهار رقم زد.

در روز دوم از این پویش نیز کاروان هنرمندان به شهر «راسک» از توابع شهرستان سرباز رفت تا در کنار کودکان این روستای دور افتاده و سیل‌زده باشد.

 

همچنین هنرمندان در طول مسیر رسیدن به شهرستان «سرباز» از روستا‌های حاشیه‌ای بازدید کردند و دیدار سرزده‌ای از مدرسه «حمزه» جاده چابهار به شهرستان سرباز داشتند.

سومین روز نیز برای کاروان پر شور و انگیزه «بچه‌های آفتاب»، روز پرکاری بود. هنرمندان در روستای «بلپیر» از توابع شهرستان نیکشهر حضور یافتند و در کنار رودخانه‌ای که زمانی باعث سیل و ویرانی در این روستا شده بود، به اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان پرداختند.

دغدغه همه هنرمندانی که در این مسیر، کاروان «بچه‌های آفتاب» را همراهی می‌کردند کودکان سیل‌زده و آینده مردم سیستان و بلوچستان بود و به شکلی خستگی‌ناپذیر برای شادی این مردم تلاش می‌کردند.

 

پوران درخشنده کارگردان سینما و رئیس مرکز گسترش سینمای کودک و نوجوان در حاشیه برنامه‌ها گفت: مرکز توسعه سینمای کودکان و نوجوانان تصمیم دارد فیلم‌های بسیاری بسازد و استان سیستان و بلوچستان هم حتماً در این تولیدات جایی خواهد داشت. از مسئولان درخواست می‌کنیم در استان شما هم تعداد زیادی سینما ساخته شود.

مجید قناد نیز که از جان و دل برای کودکان سیستان و بلوچستان تلاش می‌کرد، گفت: معتقدم مسئولان هر کدام در جایگاه خود باید نیاز‌های کودکان و نوجوانان منطقه را بشناسند و بار آموزشی و فکری کودکان و حتی تغذیه و سرگرمی آن‌ها را بر دوش بگیرند.

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون نیز گفت: جامعه ایرانی از قومیت‌های مختلف، اما یکپارچه شکل گرفته و هر کجا که اتفاقی رخ می‌دهد دیگران وظیفه دارند جبران کنند.

 

همچنین بهنوش بختیاری دیگر میهمان این برنامه گفت: همه ایران متعلق به همه ماست و وقتی اتفاقی برای یکی از هموطنانمان رخ دهد، انگار برای همه ما افتاده است.

حبیب ایل‌بیگی، قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی نیز گفت: ماندگاری هنرمندان کشور که هنوز هم از آن‌ها یاد می‌شود، به دلیل رفتار‌هایی است که از مسوولیت اجتماعی آن‌ها ناشی می‌شود.

همچنین سیدجواد هاشمی، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: دغدغه‌ای مهم‌تر از سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان وجود ندارد و در این مساله مسئولان باید پا به پای مردم وارد گود شوند.

 

کاروان «بچه‌های آفتاب» به ابتکار و تلاش مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان و با همراهی بنیاد سینمایی فارابی، سازمان بنادر و دریانوردی چابهار و همچنین با حضور تماشاخانه سیار کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان، برنامه‌های شادی همچون تئاتر، پخش فیلم و مسابقه را برای کودکان سیستان و بلوچستان برگزار کرد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار