موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
213250
۱۷ بهمن ۱۳۹۸

«رنگین کمان» در بهار انقلاب نو شد/ سری جدید «رنگین کمان» با اجرای خاله قاصدک و عروسک چی

سری جدید برنامه «رنگین کمان» کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیما در ایام‌الله دهه فجر (چهل و یکیمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی) به تهیه کنندگی پیمان نور اسماعیلی از سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه برنامه ساعت ۱۵ بر روی آنتن رفت.

به گزارش کودک پرس ، نور اسماعیلی تهیه کننده «رنگین کمان» در توضیح این برنامه گفت: فصل جدید برنامه «رنگین کمان» از سه قسمت کلی فضای استودیویی برنامه، محله چگونه چی؟ و انیمیشن های برنامه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: رویکرد این برنامه آموزشی است و موضوع کلی آن چگونگی زندگی و تعاملات در محله و اجتماع هست و تلاش شده است بر فضای آموزشی مبتنی با خلاقیت و اکتشاف متن ها نوشته شود.

نور اسماعیلی توضیح داد: در سری جدید برنامه «رنگین کمان» به سراغ دانش آموزان رفتیم. یعنی گروه سنی 7 تا 9 ساله که به عنوان شرکت کننده به  برنامه «رنگین کمان» می آیند.

 

خاله قاصدک مجری «رنگین کمانی ها»

تهیه کننده برنامه «رنگین کمان» در ادامه توضیح داد: یکی از آیتم های این برنامه محله چگونه چی؟ است در این قسمت قراره که کشف برای شرکت کنندگان برنامه اتفاق بیفته و گاهی هم قراره یک فضای فانتزی ساده برای ایجاد احساس زندگی (به سبک بزرگ ترها) و شناخت مشاغل و کارها و … را برای بچه ها تداعی کند.

 

چی ، چرا  و بزرگخوان

برنامه «رنگین کمان» با اجرای خاله قاصدک (مریم وطن پور) و صدا پیشگی شیوا رضوی پور (عروسک چی) و امیر ابولقاسمی (بزرگخوان) روی آنتن می رود. سرپرست نویسندگان برنامه ندا کشاورز هست که با سردبیر و مدیر گروه محتوای برنامه دکتر سارا سلیمی نمین در ایجاد فضایی شاد و علمی همکاری می کنند.

نور اسماعیلی توضیح می دهد: در سری برنامه «رنگین کمان» ما یک عروسک (چی) یک خاله (خاله قاصدک) و یک صدا که اسمش بزرگخوان است، داریم. اسم عروسک ما (چی) هست و 8 سال سن دارد و او یک برادر به نام «چرا» دارد. بزرگخوان نیز مرد بزرگ محله هست که دانا و بسیار مهربون است و همه اعضای محله براش ارزش و اعتبار خاصی قائل هستند.

 

انیمیشن های درخواستی در رنگین کمان

نور اسماعیلی با اشاره به قسمت انیمیشن های برنامه یاد آور شد: سعی کردیم از مجموعه های انیمیشن جدید استفاده کنیم ولی در روزهای اول برنامه زیر نویس هایی خواهیم داشت مبنی بر اینکه بچه ها چه انیمیشن هایی رو دوست دارند و بنا بر نظر آن ها چیدمان انیمیشن ها رو تغییر خواهیم داد.

سری جدید برنامه «رنگین کمان» از سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه پخش شد. پخش این برنامه روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه ساعت 15 خواهد بود و روزهای جمعه منتخب این سه روزهای برای مخاطبان پخش می شود و سه روز ابتدایی هفته (شنبه، یکشنبه و دوشنبه ) برنامه تکرار می شود.

 

 

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار