213231
۱۷ بهمن ۱۳۹۸

بیست‌و‌دومین کنفرانس ملی تخصصی حقوق کودک به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

در این کنفرانس برای تبیین حقوق کودک از طریق مدارس، مربیان ۵ منطقه کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد با روشهای آموزش و تربیت کودکان آشنا می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج در این کنفرانس گفت: بزرگترین حقوق کودک بر گردن پدر و مادر است که باید از شکل گیری وجود کودک نسبت به آن حساس بود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد،حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی گفت: اندیشه های غیر الهی انسان را به انحراف و فنا می کشاند و باید خانواده‌ها با تربیت دینی کودک را از این مهلکه نجات دهند.

وی گفت: هرگونه حرکت در زمینه رعایت حقوق کودک بدون توجه به تربیت دینی مؤثر نخواهد بود.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنفوانسیون حقوق کودک هم گفت: اسناد بین المللی شکل و روش حقوق کودک را هدف قرار داده و ماهیت اجرایی آن را با توجه به شاخص های فرهنگی واعتقادی کشور ها تعیین کرده است.

دکتر محمود عباسی با اشاره به اینکه بیش از یک سوم جمعیت کشور زیر ۱۸ سال و در معرض تربیت و پرورش است گفت: تحقق حقوق کودک مستلزم مشارکت همگانی با محوریت آموزش و پرورش است.

 وی گفت: براساس برنامه قانون حقوق کودک در افق ۱۴۰۴ باید کودکان به مقام خود برسند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنفوانسیون حقوق کودک گفت: تحقق هر گونه تحقق هرگونه حقوق کودک مستلزم انجام کارهای فرهنگی و آموزش کودکان جزء اولویت های اصلی آن است.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت: دنیا شاهد ظلم و تعدی به حقوق کودکان در جهان بوده که عامل آن استکبار جهانی و با ایجاد جنگهای متعدد در کشورهاست.

 دکتر احدجمالی گفت: ناهنجاریهای مربوط به کودکان که ناشی از ضعف مسائل فرهنگی و آسیبهای مهم اجتماعی است در استان کهگیلویه وبویراحمد کمتر از متوسط کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: طرح ملی حقوق کودک با محور های کودکان کار- کودکان بازمانده از تحصیل- کودکان فاقد سرپرست موثر و حمایت قضایی کودکان در نخستین مرحله برای 6هزار و800 کودک در استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار می‌شود.

هادی زارع به گفت: این طرح در مناطق مارگون-لوداب-دیشموک-چاروسا وعشایر وبا آموزش وبرگزاری کارگاههای 3روزه وشرکت120نفر از مربیان انجام می شود.

وی گفت: این طرح براساس تفاهم نامه معاونت امورزنان وخانواده دفتر ریاست جمهوری وآموزش وپرورش اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: بی سوادی از مهمترین عوامل ایجاد وآسیبهای اجتماعی است که از طریق بازماندگی از تحصیل ایجاد می شود.

مشاور امور بانوان وزارت آموزش وپرورش هم گفت: با توجه به بررسی معاونت امور زنان وخانواده کهگیلویه وبویراحمد کودکان استان نیازمند آشنایی با حقوق خود هستند.

فرحناز مینایی گفت: براین مبنا برگزاری برنامه های آموزشی حقوق کودک برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شامل چهارم پنجم وششم در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در مرحله دوم تمامی معلمان ودر مرحله سوم تمامی دانش آموزان دوره ابتدایی کهگیلویه وبویراحمد زیر پوشش قرار می گیرند.

مشاور امور بانوان وزارت آموزش وپرورش گفت:این طرح با هدف افزایش اعتمادبنفس خودباوری وشناخت حقوق اجتماعی کودکان اجرا می شود.

وی گفت: 120نفر از مدرسان اجرای این طرح در طول3روز آموزشهای لازم را با برگزاری کارگاههایی فرا می گیرند.

مشاور امور بانوان استانداری هم گفت: با توجه به کاهش مهاجرت به شهرهای استان کودکان کار در کهگیلویه وبویراحمد از درصد بسیار کمی برخوردارند.

نادیا صداقت گفت: برنامه های ارتقای تاب اوری-طرح توسعه زنان ودختران عشایر وآموزش حقوق کودک در استان برگزار شد.

زهرا حسینی مشاور امور بانوان آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس را آشنایی معلمان، مربیان مهد‌های کودک با حقوق کودک عنوان کرد.

منبع: آموزش و پرورش

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار