2132
۳۱ مرداد ۱۳۹۵

کاهش آمار سزارین در اسفراین

رضا وثوقی رئیس بیمارستان امام خمینی شهرستان اسفراین: آمار زایمان به روش سزارین در این شهرستان کاهش یافت.

به گزارش کودک پرس     رضا وثوقی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت تعداد 300 مورد زایمان طبیعی که به‌صورت رایگان در بیمارستان امام خمینی این شهرستان انجام‌ شده و سزارین‌ها نیز پنج درصد کاهش داشته است.

وی بیان داشت: کاهش آمار سزارین در شهرستان اسفراین با تلاش ماماها و متخصصان زنان و زایمان محقق شده که باید برای کاهش بیشتر آمار سزارین تلاش انجام گیرد.

رئیس بیمارستان امام خمینی شهرستان اسفراین اظهار کرد: به‌طور حتم، ترویج فرهنگ زایمان طبیعی به دلیل کاهش مخاطرات برای مادر و کودک ضروری است.

وی گفت: با توجه به مشکلات سزارین، باید فرهنگ‌سازی اعلام مخاطرات آن برای نوزاد و مادر و از سویی دیگر مزایای زایمان طبیعی در جامعه ارائه شود تا آمارهای بیشتری از زایمان طبیعی داشته باشیم.

وثوقی همچنین با برشمردن مزایای طرح تحول سلامت بیان داشت: اساساً اجرای طرح تحول سلامت، باعث رفع بسیاری از دغدغه‌ها مشکلات درمانی مردم به ویژه کاهش هزینه‌های درمانی اغلب بیماران شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی شهرستان اسفراین گفت: اجرای این طرح مهم همچنین باعث رضایتمندی مردم از بخش سلامت شده است.

وثوقی با اشاره به تعداد پزشکان متخصص شهرستان هم گفت: 39 پزشک متخصص در دو درمانگاه تخصصی شهرستان اسفراین مشغول فعالیت هستند که تعداد 30 نفر از آنان در طی دو سال گذشته جذب این شهرستان شده‌اند و خدمات خوبی داشته‌اند.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار