موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
213111
۱۴ بهمن ۱۳۹۸

اکران رایگان فیلم‌های کودک و نوجوان در طرح “سیمرغ و پروانه‌ها”

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به همزمانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در رشت، از اکران رایگان ۵ فیلم‌ برای کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان مناطق محروم استان در طرح “سیمرغ و پروانه‌ها” این جشنواره خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، فیروز فاضلی اظهار کرد: اکران فیلم‌های طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» ویژه کودکان و نوجوانان در همزمانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در رشت رایگان است.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح یادشده پنج فیلم «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داساگر، «تورنا ۲» سیدجواد هاشمی، «قطار آن شب» حمیدرضا قطبی، «بیست و سه نفر» مهدی جعفری و «کاتی و ستاره از آثار عبدالرضا مجلسی (فیلمساز برجسته گیلانی) در نوبت ساعت ۱۰ صبح روزهای ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه با حضور دانش‌آموزان مدارس مناطق محروم و شهرستان‌های گیلان اکران می‌شوند.

فاضلی ادامه داد: این طرح در راستای برنامه‌های حمایتی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سینمای کودک و نوجوان است که برای سومین سال پیاپی اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: همزمانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در استان، با اکران ۱۴ فیلم بخش اصلی (سودای سیمرغ) این دوره از جشنواره در روزهای پیش‌گفته در سینما میرزا کوچک رشت برگزار می‌شود.

وی افزود: اطلاعات تکمیلی اعم از جدول اکران و نحوه بلیت‌فروشی اکران همزمان فیلم‌های منتخب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در رشت به‌زودی از طریق تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و رسانه‌های استان به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

جشنواره جهانی فیلم فجر مهم‌ترین رویداد سینمای ایران است و به نظر می‌رسد سی و هشتمین دوره این جشنواره یکی از پرهیجان‌ترین سال‌های خود را سپری کند.

سال گذشته همزمان با سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۴ تا ۲۲ بهمن‌ماه، ۱۵ فیلم منتخب به‌همراه پنج فیلم کودک و نوجوان در سینما میرزا کوچک رشت اکران شده بود که با اقبال حدود ۱۱ هزار نفری شهروندان مواجه شد و گیلان از این نظر جزء سه استان برتر در استقبال از فیلم‌ها شناخته شد.

منبع: ایلنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار