موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
213031
۱۳ بهمن ۱۳۹۸

اجرا طرح ملی باشگاه کارآفرینان نوجوان در استان فارس

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: طرح ملی باشگاه کارآفرینان نوجوان در استان فارس با هدف تربیت کارآفرینان خلاق در سطح نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، سهراب مختاری با اشاره به اینکه در نظام آموزشی کشورهای پیشرفته، توجه ویژه ای به آموزش کار آفرینی، توسعه و تقویت روحیه و رفتار کار آفرینانه در افراد می شود، تصریح کرد: با چنین آموزش هایی آنها توانسته اند بحران های اقتصادی را به خوبی مدیریت کنند و با ایجاد فرصت های شغلی، مشکل بیکاری را در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی برطرف کنند.

مختاری گفت: در حالی در کشور ما برنامه های آموزشی، برای همگان یکسان تعریف شده که به تفاوت های فردی آن ها توجه نشده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: اگرچه ممکن است افراد دارای نقاط مشترک با دیگران باشند، اما هر فرد استعداد و علایق منحصر به فرد دارد که باید متناسب با توانایی ها و استعداد های خویش پرورش یابد.

مختاری با بیان اینکه توجه به این واقعیت سبب رشد خلاقیت، نوآوری و رفتارهای کار آفرینانه در افراد می‌شود؛ ابراز کرد: با توجه به اینکه ویژگی های اصلی کار آفرینان از قبیل ابتکار عمل، ریسک پذیری، استقلال طلبی، خلاقیت،…. اکتسابی و یاد گیرنده است بنابر این آموزش کار آفرینی امروزه به یکی از اساسی ترین فعالیت ها در نظام های آموزشی کشور های پیشرفته تبدیل شده است.

 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس  با اشاره به فراهم کردن محیط مناسب و ارائه آموزش های لازم؛ نسبت به توسعه ویژگی های فردی نیز تاکید کرد.

مختاری افزود:  اساس طرح ملی باشگاه کارآفرینان نوجوان با هدف تربیت دانش آموزان ایرانی به عنوان کارآفرینان موفق در آتیه ی کشور است تا پس از ارزیابی توانایی دانش آموزان در این زمینه، با آموزش، تقویت مهارت ها و ویژگی های کارآفرینانه آنها، افرادی خلاق، نوآور، ریسک پذیر، متعهد و فرصت آفرین پرورش دهد.

مدیر کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛ تصریح کرد: این طرح در سطح ملی، استعداد های کار آفرینی نوجوانان و جوانان را شناسایی و ضمن ارائه بازخورد مناسب به هر فرد منجر به ارتقای فردی می شود.

مختاری یادآور شد: این طرح همچنین به نظام آموزشی کشور در سطح ملی جهت طراحی و پیاده سازی برنامه‌های مناسب برای ارتقای این استعداد ها، کمک خواهد کرد.

 

 

 

منبع: ایلنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار