موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
212883
۰۸ بهمن ۱۳۹۸

آذربایجان‌غربی جزء استان‌های پاک در کودک‌آزاری است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با رد آمار ارائه‌شده در برخی از رسانه‌های استان، گفت: این استان جزء استان‌های پاک کشور در کودک‌آزاری و همسرآزاری است.

به گزارش کودک پرس ، سعید فریور افزود: بهزیستی متولی اصلی رسیدگی به کودک‌آزاری و همسرآزاری است و آمار مربوط به این پدیده باید از طریق این اداره‌کل پیگیری و ارائه شود.

وی اضافه کرد: برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها، افزایشی در خصوص کودک‌آزاری در استان وجود ندارد و پزشکی قانونی در خصوص آمار کودک‌آزاری و همسرآزاری مرجع رسمی به شمار نمی‌رود.

وی بیان کرد: اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌غربی اقدامات ویژه‌ای را در خصوص حمایت از کودکان و زنان آزاردیده انجام می‌دهد و مداخله‌های درمانی ویژه‌ای در این خصوص انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در مسیر امیدآفرینی در سطح جامعه حرکت کنند، گفت: ارائه آمار در خصوص برخی موارد که جامعه را متشنج می‌کند، به ویژه در برهه کنونی امری غیرقابل قبول است.

طی روزهای اخیر برخی رسانه‌های استان با ذکر آماری از پزشکی قانونی از افزایش کودک‌آزاری در آذربایجان‌غربی خبر داده بودند که در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب داشت.

 

کودک‌آزاری به هرگونه آسیب جسمی، روانی، سوءاستفاده جنسی یا بهره‌کشی و رسیدگی نکردن به نیازهای انسانی افراد زیر ۱۸ سال توسط والدین یا افراد دیگر اطلاق می‌شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار