موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
212521
۰۱ بهمن ۱۳۹۸

کرمان نیاز به شهربازی مدرن دارد

در نخستین نشست شورای سیاستگذاری شهر دوستدار کودک بر ایچاد شهربازی مدرن در کرمان تاکید شد.

به گزارش کودک پرس ، نخستین نشست شورای سیاستگذاری شهر دوستدار کودک در سالن کنفرانس شهرداری کرمان برگزار شد.

 

ایجاد شهر دوستدار کودک با همکاری همه سازمان های دولتی و مردم محقق می شود

شهردار کرمان سید مهدی عالم زاده در این نشست با اشاره به این که مهم ترین سرمایه هر جامعه کودکان هستند، گفت:ضرورت ایجاد شهر دوستدار کودک نشان می دهد که در گذشته در حوزه آسیب شناسی شهرسازی مدرن راه را درست نرفته ایم و به طور کلی دنیا دچار اشتباه شده است.

وی افزود: توجه به حقوق کودک، برنامه ریزی در این حوزه، تامین بودجه برای برنامه ها و فرهنگسازی ضرورت هایی است برای  ایجاد شهر دوستدار کودک باید مد نظر قرار داد.

 

وی تاکید کرد: برای ایجاد شهر دوستدار کودک همکاری همه سازمان ها و نهادهای حاکمیتی لازم و ضروری است ضمن این که بدون مشارکت مردم به عنوان متولیان اصلی وصاحبان کودکان نمی توان این کار را پیش برد.

عالم زاده بیان کرد: وقتی به حوزه کودک به عنوان بخش مهم جامعه توجه شود مشکلات سایر حوزه های اجتماعی از جمله زنان، افراد مسن و … دیده می شود.

شهردار کرمان افزود: پرداختن به موضوع کودک به همراه خود منافعی برای سایر شهروندان به همراه خواهد داشت از این رو اهمیت این موضوع مضاعف می شود.

شهردار کرمان با اشاره به این که کودکان مهم ترین سرمایه های جامعه هستند، عنوان کرد: مهم ترین زمان پرداختن به این سرمایه ها، دوران کودکی آنان است از این رو باید در حوزه های مختلف شهری و ساختارهای توسعه فرهنگی اجتماعی برنامه ریزی شود تا شهر مناسبی در آینده داشته باشیم.

 

کرمان نیاز به شهربازی مدرن دارد

در ادامه زهرا لری عضو شورای شهر کرمان گفت:در همه شهرها نه تنها کرمان دارای مشکلات زیر ساختی فراوانی هستیم از جمله آن که فضاهای بازی مناسب کودکان وجود ندارد.

وی ادامه داد: در  زمینه استاندار سازی بازیهای کودکان فاصله زیادی داریم تا به نقطه مطلوب برسیم حتی برنامه های آموزش و پرورش در راستای پرورش استعداها و خلاقیت های کودکان نیست و صرفا یکسری مباحث تئوری به کودک آموزش داده می شود.

عضو شورای شهر  عنوان کرد: امروزه در کشورهای توسعه یافته برنامه ریزی و آموزش کودک در قالب بازی است.

لری تاکید کرد: اگر بخواهیم مردم کرمان را به سمت شادی و نشاط سوق دهیم ضرورت ایجاد مراکز برای بازی کودکان ایجاد می شود چرا که حضور کودکان در شهربازی صرفا بازی نیست بلکه در کنار آن حضور خانواده و استفاده از محیط باز و شاد است،از این رو شهر کرمان نیاز به یک شهربازی مدرن دارد.

 

وی بیان داشت: فرهنگسرای کودک در دستور کار است و برای امسال تدارک دیده شده و مسئولان در حوزه کودک پیگیر این موضوع هستند.

 

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار