موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
2123
۳۱ مرداد ۱۳۹۵

مفاهیم دینی باید به صورت یک برنامه فراگیر در مهدهای کودک باشد

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی: در ارائه مفاهیم دینی به کودکان باید طوری برنامه‌ریزی شود که با برنامه‌ها و فعالیت‌های روزمره مهدهای کودک متناقض نبوده و تقریبا در تمام برنامه ها به صورت یک چتر گسترده و یا به صورت یک برنامه فراگیر ارائه شود.

به گزارش کودک پرس     علیرضا موهبتی، (30 مرداد ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دوران کودکی و طفولیت از حساس‌ترین دوران زندگی انسان بوده که پایه‌های شخصیت و اعتقادات  او در این دوران شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی امور مهدهای کودک، ارتقاء سلامت معنوی کودکان دو بعد فردی و اجتماعی را هدف قرار داده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به تدوین محتوای آموزش جهت ارائه مفاهیم دینی در مهدهای کودک، بیان کرد: کتاب شیوه‌های عملی جهت ارائه مفاهیم دینی در مهدهای کودک، ویژه گروه سنی 3 تا 4 سال و 4 تا 5 سال از طریق انتشارات سازمان بهزیستی کشور چاپ و به استان‌ها ارسال می‌شود.

موهبتی با اشاره به برگزاری کمیته تعیین محتوای آموزشی مهدها، عنوان کرد: علاوه بر تایید محتوای کتاب این کمیته کتاب‌های موسسه فرهنگی منادی تربیت وابسته به انتشارات آموزش و پرورش که شامل بهداشت و ایمنی، مناسبت‌ها ، محیط زیست، ایران و نعمت‌های خدا را برای استفاده مربیان و کودکان در مهدهای استان انتخاب کرده است.

وی با بیان اینکه کودکان زیر 7 سال از راه کارکرد مستقیم با اشیاء و مواد عینی مفاهیم را بهتر می‌آموزند، یادآور شد:درک کودکان از مفاهیم با بزرگسالان یکسان نبوده و اصل تفاوت های فردی و مساله جنسیت در ارائه مفاهیم دینی به کودکان بسیار مهم است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مصوب ارتقاء دانش برای مدیران و مربیان مهدهای کودک استان افزود: در این دوره‌های آموزشی بر برنامه‌ریزی آموزشی جهت انجام فعالیت های دینی، با توجه به میزان حضور کودکان در مهدها، تمایل و تفاوت‌های فردی کودکان و با استفاده از فرصت‌های خاص مانند گردش های علمی، مراسم و مناسبت‌های دینی، ملی، فرهنگی و بومی بسیار مهم است.

موهبتی با اشاره به اینکه  کودک از لحظه‌ای ورود به مهد باید مورد تربیت دینی قرار گیرد، بیان کرد: دین اسلام برای همه لحظات زندگی دستوراتی داده، بنا براین تفکیک ساعات حضور کودک در این مراکز نباید تقسیم بندی برنامه‌های دینی و غیر دینی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: از لحظه ورود کودک به مهد و سلام او به مربیان و دوستانش، تا شستن دستها قبل از غذا، مسواک زدن، خواندن دعا در آغاز کارها و احترام به والدین  جزء آموزه‌های دینی است.

 

 

منبع:    ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار