موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
212216
۲۵ دی ۱۳۹۸

پدیده کودکان خیابانی در استان سمنان وجود ندارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: پدیده‌ای به‌عنوان کودک خیابانی در هیچ جای استان سمنان وجود ندارد.

به گزارش کودک پرس ، حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده استان سمنان با تأکید بر اینکه متکدیان، کودکان کار و کودکان خیابانی باید از هم تفکیک شوند، اظهار کرد: کودکان خیابانی به‌صورت سازمان‌یافته در سطح خیابان بدون راهنما و سرپرست فعالیت می‌کنند که در استان سمنان پدیده‌ای به‌عنوان کودک خیابانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کودکان کار، خیابانی و متکدیان گاهی با هم همپوشانی نیز دارند، بیان کرد: کودکان کاری که در سطح استان سمنان شاهد آن هستیم، از سوی خانواده‌ها برای تکدی گری به خیابان‌ها هدایت می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: این کودکان کار و متکدیان مطابق قانون باید توسط شهرداری و نیروی انتظامی از سطح شهر جمع‌آوری‌شده و تأمین و تجهیز محل نگهداری متکدیان نیز بر طبق قانون بر عهده شهرداری است و هزینه نگهداری نیز باید توسط سازمان برنامه و بودجه استان به‌صورت سالانه تأمین اعتبار شود.

خجسته‌پور با تأکید بر اینکه در جمع‌آوری این افراد برای جلوگیری از تبعات بعدی، دقت لازم را به کار گیرید، گفت: غربالگری متکدیان باید در دستور کار قرار بگیرد، برخی از این افراد معتاد هستند که باید به کمپ‌های ترک اعتیاد هدایت شوند، برخی نیز بیمارند که باید دانشگاه علوم پزشکی برای بهبود و سلامتی آنها وارد عمل شود.

 

وی افزود: برخی از این افراد نیاز مالی دارند که بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) باید برای تأمین مشکلات مالی آنها، فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی و درنهایت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز برای فراهم‌سازی زمینه اشتغال به کار آنها اقدام کنند.

خجسته‌پور با تأکید بر این مهم که اتباع غیرمجاز نیز باید طرد شوند، افزود: برخی از این افراد بدون نیاز مالی و بی‌دلیل نسبت به کسب درآمد از این راه اقدام می‌کنند که باید به سازمان قضایی معرفی شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بر وجود تناسب بین جرم و حکم‌های این افراد تأکید و بیان کرد: جریمه در نظر گرفته شده باید بازدارنده باشد.

 

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: نیاز است برای این افراد تشکیل پرونده شود که اگر در مراحل بعدی مجدداً جمع‌آوری و دستگیر شدند، موازی کاری اقدامات برای این افراد صورت نگیرد و با توجه به سوابق موجود تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی شرط اولیه این اقدامات را وجود مرکزی برای جمع‌آوری و غربالگری این افراد دانست و اظهار کرد: فرمانداری‌ها با همکاری شهرداری‌ها نسبت به استقرار این مرکز اقدام کرده و مسؤول این مرکز نیز با حکم فرماندار انتخاب و برای غربالگری نیز هرکدام از دستگاه‌ها باید نماینده‌ای در این مرکز داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه در مرحله اول در سمنان و دامغان این مهم به‌صورت پایلوت اجرا شود، افزود: با این شرایط و انجام این اقدام به‌صورت مستمر و چندباره در شهرهای استان باعث خواهد شد تا بسیاری از این افراد احساس ناامنی کرده و کم‌کم از سطح خیابان‌ها دور شوند.

 

خجسته‌پور تصریح کرد: تا زمانی که مردم ما آگاهی پیدا نکرده و به این افراد کمک کنند و تا زمانی که عرضه وجود داشته باشد، تقاضا نیز وجود دارد و باید در این خصوص و آگاهی بخشی به مردم، اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار گیرد و مردم ما نیز برای کمک و انجام کار خِیر، از طریق مراکز و مجاری مشخص شده و مراکز خیریه اقدام کنند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار