موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
212108
۲۳ دی ۱۳۹۸

فعالیت بیش از یکصد مهدکودک در استان مرکزی

امینی از فعالیت یکصد ۲۵ مهدکودک شهری و روستایی در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، «زهرا امینی» با اشاره به اهمیت و ضرورت آموزش کودکان قبل از دبستان در جمع خبرنگاران گفت: برنامه ریزی برای آموزش کودکان سنین قبل از دبستان امری ضروری است و باید در این رابطه فعالیت های منسجمی انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت فرزند وآماده سازی او برای زندگی در اجتماع باید از سنین کودکی انجام شود، افزود: کانون خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که کودک در آن پرورش می یابد و می آموزد که چگونه رفتار اجتماعی داشته باشد اما این محیط به تنهایی برای آموزش و پرورش کودکان کافی نیست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: محیط های اجتماعی نظیر مهد کودک و نهادهای دیگری به جز خانواده در آموزش هنجارها و ارزش ها به فرزندان دخالت دارند و با افزایش سن کودک به مرور از نقش خانواده ها کاسته و بر نقش این کانون ها در الگو دهی به شخصیت کودک افزوده می شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مهدهای کودک برای بچّه ها عموماً جذابیتی بیش از خانه و خانواده دارد و نیز نقشی بسیار اساسی و مهم در تربیت کودکان ایفا می کند، گفت: این مراکز با اهداف مشخص تأسیس شده اند.

امینی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش قبل  از دبستان رشد همه جانبه کودکان مدنظر است، افزود: از اصلی ترین این اهداف می توان به توسعه مهارت های شناختی، فیزیکی، زبان شناختی، عقلانی، عاطفی، اجتماعی و شخصیتی کودکان اشاره کرد.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد:  بر اساس آخرین آمار حدود  8 میلیون و 638 هزار و438 کودک زیر ۶ سال در کشور وجود دارد که لازم است به مراکز قبل ازدبستان بروند، این درحالی است که حدود ۷ درصد این کودکان به مهدکودک رفته‌اند و جالب اینجاست که بیشتر این کودکان دارای مادران شاغل بوده اند.

وی با اشاره به اینکه دراستان مرکزی 125 مهد کودک وجود داردکه از این تعداد 27مهدکودک روستایی و 90مهدکودک شهری و تعداد 8 آدینه مهد نیز در روزهای جمعه در محل مصلاهای نماز جمعه و یا مهدهای کودک نزدیک به این اماکن با نظارت بهزیستی استان فعالیت می کنند، گفت: این امر درصورتی است که حدود 124154 کودک زیرشش سال در استان وجود دارند که فقط1.43درصد آنها در مهدهای کودک ثبت نام کرده اند.

این مقام مسئول اظهار کرد: تعداد کثیری از کودکان در مراکز غیر مجاز چون مراکز بازی، خلاقیت و….که فاقد نظارت مراجع صادر کننده مجوز چون بهزیستی و آموزش و پرورش هستند نگهداری میشوند.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه کودکانی که دوران کودکی خود را در مهدکودک می گذرانند، بهتر و راحت تر می توانند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند، اظهار کرد: این کودکان در آینده در ارتباطات اجتماعی خود کمتر به مشکل برخورد می کنند و نسبت به دیگر کودکان به مراتب، جامعه پذیرتر هستند.

امینی مهد کودک برای کودکان را یک محیط کاملاً صمیمی و دوستانه دانست و گفت: تأثیرپذیری کودکان در مهد کودک به مراتب بیشتر از خانه و خانواده است چرا که مربیان ، افرادی آموزش دیده ،کارآمد و متخصص در زمینه تربیت کودکان بوده و به بهترین شکل ممکن کودکان را تربیت کنند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار