موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
211740
۱۶ دی ۱۳۹۸

۱۸ هزار برنامه در ۹ گام

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کردستان از فروردین امسال برداشتن اولین گام‌های فرهنگی و هنری خود را آغاز و در نهمین گام یا همان ایستگاه آذر ماه، آمار اقدامات انجام شده خود در این راستا را به عدد ۱۸ هزار برنامه رساند.

به گزارش کودک پرس ، کانون پرورش فکری میعادگاه کودکان و نوجوانان با برنامه‌های فرهنگی و هنری است به طوری که اعضای آن تفکرشان فرهنگی، دیدشان هنری و رفتارشان منطقی پرورش می‌یابد و همین آموزش و تربیت متفاوت خالق انسان‌های بزرگ در عرصه های مختلف می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر بیش از ۱۸ هزار برنامه فرهنگی و هنری در تمامی مراکز ثابت و سیار کانون‌های پرورش فکری این استان برگزار شده است.

سهیلا شیخی اظهار داشت: این برنامه ها در ۲۱ مرکز ثابت و ۴ مرکز سیار برای بیش از ۲۰ هزار عضو فعال با محوریت پرورش انسان‌های خلاق، متفکر و صاحب اندیشه برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در کل ۴۰ نوع برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی این مرکز شامل کارگاه‌های تخصصی همچون قصه‌گویی، عکاسی، انیمیشن، سینما، نمایش، تئاتر، کتابخوانی، معرفی شخصیت، نقاشی، سفالگری، نوشتن خلاق، سرود و بسیاری برنامه دینی و مذهبی است.

شیخی اضافه کرد: این برنامه‌ها و فعالیت‌ها منطبق با اصول و مهارت‌های هر حوزه، با حضور مربیان، اساتید و چهره‌های درخشان استانی و کشوری به صورت روزانه برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه کانون نقشی تاثیرگذار در توجه به استعدادهای نهفته کودکان در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری دارد، اضافه کرد: کسب ۲۱ مقام مختلف در مسابقات و جشنواره‌های ملی و بین المللی در این مدت توسط اعضای مراکز مختلف کانون استان بهترین شاهد برای این مساله است.

 

در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در ۲۰ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می‌بینند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار