موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211675
۱۲ دی ۱۳۹۸

۲۰هزار کودک قمی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم معاینه شدند

با اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در استان قم بیش از ۲۰ هزار کودک قمی از نظر تنبلی چشم مورد معاینه قرار گرفتند .

به گزارش کودک پرس ، صادق سلمانیان سرپرست معاونت توسعه بهزیستی استان قم با اعلام این خبر افزود  طرح سنجش بینایی کودکان 3 تا 6 سال همچون سال های گذشته با همکاری آموزش و پرورش، مراکز بهداشتی درمانی و مهدهای کودک در سراسر استان اجرا شد .

سلمانیان با اشاره به غربالگری بیش از 20 هزار کودک در آبان و آذرماه گذشته در استان ،خاطر نشان کرد: حدود 1900 کودک جهت ارزیابی های دقیق تر به مراجع بالاتر ارجاع شدند.

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی قم با اشاره به فرایند اجرائی این طرح افزود  پس از معاینه کودکان در سطح اول، کلیه کودکانی که مشکوک به اختلال بینایی تشخیص داده می شوند به سطح دوم برنامه یعنی بینایی سنجی ارجاع داده می شوندو پس از انجام معاینه توسط بینایی سنجی، آن دسته از کودکان که نیاز به خدمات تخصصی تر دارند به سطح سوم برنامه ارجاع شده و توسط چشم پزشک معاینه می شوند و مراحل درمان این گروه از کودکان با حمایت مالی بهزیستی صورت خواهد گرفت.

 

سلمانیان ضمن تقدیر از کلیه والدینی که با وظیفه شناسی در جهت بررسی سلامت بینائی کودکان خود اقدام نموده و در این طرح شرکت کردند افزود: پایگاههای دائمی سنجش بینائی بهزیستی در مراکز ذیل در تمام طول سال آماده پذیرش و ارائه خدمت به همشهریان محترم می باشند 1- درمانگاه حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام) خیابان امامزاده ابراهیم (علیه‌السلام) 2- درمانگاه کودک من ، پردیسان ، بلوار سلمان 3- درمانگاه آل مرتضی 75 متری عماریاسر بلوار بیگدلی 4- پایگاه دائمی سنجش بینائی عطاران میدان شهید صدوقی ، بلوار عطاران پلاک 43 و 5 – مرکز همیاران مهرآفرین میدان جهاد ، ابتدای بلوار 15 خرداد جنب کوچه 3.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار