موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211672
۱۲ دی ۱۳۹۸

زوایای پنهان مرگ کودک ۸ ساله در استخر رزن/ فعالیت استخر ادامه دارد

متاسفانه بعد از گذشت چندین روز از مرگ یک کودک ۸ ساله در استخر شهرستان رزن همچنان زوایای مرگ این کودک پنهان مانده و شاهد سکوت رئیس ورزش شهرستان رزن و مدیر استخر هستیم.

به گزارش کودک پرس ، ۲۵ آذر ماه سال جاری در استخر شهرستان رزن شاهد غرق شدن و مرگ تلخ یک کودک ۸ ساله بودیم که موجی از نگرانی و غم را در جامعه ورزش استان همدان ایجاد کرد.

اما همچنان بعد از گذشت ۱۵ روز شاهد هیچ‌گونه اظهارنظری از سوی مدیریت این استخر نیستم و حتی این استخر بعد از آن اتفاق تلخ هم به فعالت خود ادامه داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رزن در گفتگویی اعلام کرده این کودک به همراه پدر، دایی و ۲ تن از آشنایان خود در استخر حضور داشته و در کم عمق‌ترین قسمت استخر غرق شده است.

از غفلت همراهان این کودک که بگذریم جای این سوال وجود دارد که ناجیان غریقی که باید به صورت مداوم بر حرکات افراد درون آب نظارت کنند در زمان غرق شدگی این کودک کجا بودند و آیا مدیریت استخر نظارتی به حضور ناجیان غریق داشته است؟.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در همین خصوص با بیان اینکه مرگ این کودک ۸ ساله قصور بهره بردار استخر بوده است، اظهار داشت: از این خانواده داغدار برای مرگ کودک ۸ ساله‌شان عذرخواهی می‌کنم.

محسن جهانشیر افزود: پروانه بهره برداری این فرد در کمیسیون ماده ۵ بررسی خواهد شد و احتمال لغو پروانه این فرد وجود دارد و به طور قطع در پی جریان قضائی به شدت باید این بهره بردار برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز یکی از شاکیان بهره‌بردار استخر است، گفت: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رزن را نیز توبیخ کرده‌ایم و منتظر حکم مراجع قضائی در این رابطه هستیم و علاوه بر حکم مراجع قضائی در حوزه خودمان به شدت با این تخلفات برخورد می‌کنیم.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان همدان نیز با اشاره به مرگ کودک ۸ ساله در استخر رزن گفت: بعد از شنیدن این خبر تأسف بار بلافاصله ابلاغ ریاست هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان رزن را لغو کردیم چراکه وی علاوه بر رئیس هیئت بودن بهره‌بردار استخر نیز است.

سیروس سوریان افزود: همچنین نامه‌ای به اداره اماکن ارسال کردیم که این استخر را پلمب کنند.

وی با بیان اینکه آنچه در این ماجرا کاملاً واضح بود قصور بهره‌بردار این استخر است، بیان کرد: منتظر گزارش کامل مرگ این کودک ۸ ساله هستیم تا علت مرگ از طرف پزشکی قانونی به طور کامل مشخص شود.

سوریان خاطرنشان کرد: با تمام مقصران این حادثه تلخ برخورد خواهیم کرد و هیچ‌گونه اغماضی را نمی‌پذیریم.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار