موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
211528
۰۹ دی ۱۳۹۸

گرفتاری ۶ هزار کودک در اردوگاه لسبوس یونان

دیلی میل نوشت: به دلیل ناتوانی اتحادیه اروپا در حل کابوس آوارگان، حدود ۶ هزار کودک در شرایط بسیار وخیم در یک اردوگاه در لسبوس یونان گرفتار شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، دیلی میل در گزارشی نوشت: به دلیل ناتوانی اتحادیه اروپا در حل کابوس آوارگان، حدود ۶ هزار کودک در شرایط بسیار وخیم در یک اردوگاه در لسبوس یونان گرفتار شده اند.

در پایگاه اینترنتی دیلی میل آمده است: آوارگان در شرایطی زندگی می‌کنند که هیچ بزرگسالی نمی‌تواند آن را تحمل کند چه برسد به کودکان. هزاران جوان هنوز در بزرگ‌ترین اردوگاه در یونان زندگی می‌کنند. این افراد در معرض خشونت و بدون امکانات پزشکی در چادر‌های نازک در دمای زیر صفر درجه زندگی می‌کنند. شرایط بد، نبود آب گرم و غذا، دود ناشی از اجاق‌های موقتی و گل و لای ناشی از بارش‌های زمستانی باعث شیوع بیماری‌های مزمن در اردوگاه موریا در جزیره یونانی لسبوس شده است. اما به خاطر قوانین اتحادیه اروپا، آن‌ها باید همچنان در شرایط غیربهداشتی زندگی کنند و اطراف خانه‌های آن‌ها پر از آشغال باشد، زیرا درخواست پناهندگی خانواده‌ها در حال بررسی است.

 

سرنوشت بسیاری از این درخواست‌ها ماههاست که در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و دلیل آن این است که بخش دولتی یونان با سیل عظیمی از درخواست‌های آوارگان روبروست که امسال از ترکیه به یونان رسیدند. اما برپایی یک مدرسه در موریا که قبلاً میزبان گردشگران خارجی بوده، به کودکان امید به همراه داشته است. برخی از این آوارگان از بازگشت به سرزمین‌های خود سخن می‌گویند. آن‌ها می‌گویند قصد دارند به خانه بازگردند و به آشفتگی که باعث فرار خانواده هایشان شده سر و سامان دهند.

حدود ۶۰۰۰ کودک در این اردوگاه زندگی می‌کنند. اکثر آن‌ها ۱۲ سال به پائین دارند و به همراه خانواده هایشان در کانکس یا چادر زندگی می‌کنند. این آوارگان ادعا می‌کنند که به خاطر جنگ یا آزار و اذیت به یونان پناه آورده اند. حدود هزار و ۱۴۹ کودک، هیچ فردی به عنوان همراه ندارند. چندین کارگر امداد و نجات به گزارش‌هایی اشاره کردند که برخی زنان در اردوگاه در ازای دریافت غذا، دارو یا پول به رفتارهای غیراخلاقی روی آورده اند. سازمان‌های خیریه سران اتحادیه اروپا را مقصر می‌دانند و می‌گویند آن‌ها نتوانسته اند در مورد توزیع آوارگان در کشور‌های عضو به توافق برسند. حدود ۷۰ درصد ساکنان اردوگاه ماریا اهل افغانستان، ۱۳ درصد اهل سوریه و ۴ درصد هم از کشور‌های آفریقایی هستند. بیش ۷۰ هزار نفر طی سال جاری وارد یونان شده اند که دو برابر آوارگان سال گذشته است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار